ضرورت سرمایه‌گذاری برای ایجاد گردشگری زیارت در شیراز
کد خبر: 3953813
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷

ضرورت سرمایه‌گذاری برای ایجاد گردشگری زیارت در شیراز

استاندار فارس با اشاره به طرح توسعه 57 هكتاری حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، سرمایه‌گذاری برای ایجاد گردشگری زیارت اعم از محل سکونت و یا بازارچه‌های سوغات زیارت را پیشنهادهای مناسبی برای این محدوده 63 هکتاری (که به طرح 57 هکتاری موسوم است) دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی،‌ استاندار فارس امروز، 25 بهمن‌ماه در دیدار با  امینی، رئیس صندوق‌های حرم‌های مطهر و همچنین اسفندیاری، مدیرعامل صندوق ذخیره بسیجیان، به بیان راهكارهای همکاری‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در پروژه آزاد راه شیراز - اصفهان و همچنین در بافت اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) پرداخت.

وی با اشاره به بافت اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) به وجود دو طرح موسوم به 57 هکتاری و 360 هکتاری در این محدوده اشاره کرد و گفت: حوزه فعالیت صندوق حرم‌های مطهر می‌تواند بافت فرسوده اطراف حرم باشد که مربوط به طرح 360 هکتاری است.

رحیمی با بیان اینکه پروژه‌ای که تحت عنوان 57 هکتاری مطرح شده موضعی و خرد است، گفت: صندوق در این دو طرح می‌تواند فعالیت بهسازی و نوسازی و نهایتاً اقتصادی را انجام دهد که بی‌تردید مورد حمایت مجموعه مدیریت استان خواهد بود.

استاندار فارس، سرمایه‌گذاری برای ایجاد گردشگری زیارت اعم از محل سکونت و یا بازارچه‌های سوغات زیارت را پیشنهادهای مناسبی برای این محدوده 63 هکتاری (که به طرح 57 هکتاری موسوم است) دانست.

وی همچنین موضوع بازارچه سوغات زیارت را از این نظر در خور توجه و نیازمند برندسازی دانست که محصولات متعددی از زعفران گرفته تا دستبافته‌های عشایری و گلاب میمند و... در این قالب قابل عرضه کردن هستند.

رحیمی با اعلام آمادگی مدیریت استان برای همکاری در گرفتن مجوزها و تسهیل در زمینه تامین مصالح ساختمانی، استفاده از مزایای صندوق حرم‌های مطهر را نیز کارگشا توصیف کرد.

استاندار فارس یادآور شد: صندوق حرم‌های مطهر همچنین در قسمت‌های بافت فرسوده یا همان طرح 360 هکتاری نیز می‌تواند اقداماتی برای تقویت پذیرش اجتماعی در این بافت‌ها انجام دهد.

وی در ادامه به دو مصوبه هیئت وزیران درباره اختصاص 20 هکتار از طریق شرکت شهرهای جدید به بهسازی و نوسازی اطراف شاهچراغ(ع) و همچنین 10 هکتار به اطراف آرامگاه‌های حافظ و سعدی اشاره كرد و گفت: پس از تجدید نظر در طرح تفصیلی شهر صدرا با افزایش 500 هکتار به این طرح موافقت کرده‌ایم که یکی از شروط این طرح تحقق مصوبه ذکر شده بوده است بنابراین بی‌شک پیگیری‌های لازم سبب اجرا این مصوبه می‌شود.

رحیمی ضمن اشاره به همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های صندوق بسیجیان  در استان فارس ورود جدی و به موقع این مجموعه در موارد مختلف، در خصوص پروژه آزاد راه شیراز – اصفهان گفت: تلاش ما بر این است که تا پایان دولت این پروژه به بهره‌برداری برسد.

استاندار فارس ادامه داد: 12 نقطه مد نظر خدمات جانبی آزاد راه  نیز در کارگروه امور زیربنایی مصوب و زمین ها با پیگیری از طریق منابع طبیعی تحویل داده شده است.

انتهای پیام
captcha