كمك یك میلیاردی خیران كارزین به عرصه سلامت
کد خبر: 3942042
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰

كمك یك میلیاردی خیران كارزین به عرصه سلامت

پنج دستگاه تشخیصی به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی خیران حوزه سلامت، به مرکز جامع خدمات سلامت شهر کارزین اهدا شد.

به گزارش ایكنا از فارس، در ایام شیوع كرونا و به‌همت خیران حوزه سلامت، پنج دستگاه تشخیصی به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به مرکز جامع خدمات سلامت شهر کارزین اهدا شد. 

علی محمد كریمی، فرماندار قیر و كارزین امروز، 29 آذرماه در آیین تقدیر از محمدباقر انصاری و نوازالله کرمی، خیران شهر کارزین، گفت: انسان‌های مولد، نقش مؤثری در توسعه جامعه دارند و حرکت به سوی سلامت روحی و جسمی به‌عنوان یکی از شاخص‌های رشد اقتصادی محسوب می‌شود.

وی ضمن قدردانی از زحمات خیران حوزه سلمات افزود: مشارکت خیران در حوزه بهداشت و درمان شهرستان، باعث ارتقای کیفیت خدمات شده و این اقدامات قابل ستایش است.

كریمی با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا ادامه داد: با همراهی مردم شهرستان توانستیم در سه مرحله بر مسائل روحی و روانی گسترش ویروس کرونا در شهرستان غلبه کنیم و مردم به زندگی روان و عادی خود برگردند.

فرماندار قیر و کارزین در ادامه با اشاره به نزدیکی شب یلدا، به خانواده‌ها توصیه کرد از دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند، زیرا این دورهمی‌ها ریشه اصلی گسترش بیماری کووید۱۹ است.

عبدالصمد خسراونی، رئیس شبکه بهداشت و درمان قیر و کارزین نیز در این آیین گفت: محمدباقر انصاری و نواز الله کرمی، پنج دستگاه تشخیصی به مرکز خدمات جامع سلامت کارزین اهدا کرده‌اند که برای انجام تست‌های هورمونی مانند تیروئید، هپاتیت، ایدز و اندازه‌گیری زردی نوزادان کاربرد دارد.

وی بیان كرد: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها، نیازی به ارجاع نمونه‌ها به مرکز خدمات جامع سلامت قیر و بیمارستان امام محمد باقر(ع) قیر نیست و بیماران زودتر جواب آزامایشات خود را دریافت می‌کنند.

خسروانی با تقدیر از مشارکت فعال بسیج شهرستان در پیشگیری و کنترل کرونا اضافه کرد: در اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی»، مرکز خدمات جامع سلامت شهر کارزین و حوزه بسیج شهری این شهر، تلاش‌های بسیاری انجام داده و در اجرای این طرح سرآمد سایر شهرهای این شهرستان بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha