نگاه تمدنی به حوزه‌های علمیه به معنای كارآمدسازی روحانیت است
کد خبر: 3930779
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

نگاه تمدنی به حوزه‌های علمیه به معنای كارآمدسازی روحانیت است

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینكه مراكز حوزوی با استفاده از برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم نقش تمدنی جهان تشیع را ایفا كند، گفت: نگاه تمدنی به حوزه علمیه به معنای نگاه کارآمدسازی به مجموعه اساتید، طلاب و روحانیت است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس امروز، اول آبان‌ماه در جلسه مدیران مدارس علمیه استان كه با حضور آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه كشور برگزار شد، گفت: اگر به ظرفیت‌های حوزه توجه کرده و با یک آینده‌نگری برنامه‌ریزی کنیم، این قابلیت را داریم که نقش تمدنی حوزه‌های علمیه جهان تشیع را به‌خوبی ایفا کنیم.

وی افزود: نگاه تمدنی به حوزه علمیه به معنای نگاه کارآمدسازی به مجموعه اساتید، طلاب و روحانیت است؛ اگر حوزه را کارآمد نکنیم نمی‌توانیم در اموری كه نیاز است، موفق عمل کنیم.

استوار میمندی بیان کرد: بالابردن عنصر تقوا در بین مجموعه روحانیت اولین قدم در ایفای نقش کارآمدی حوزه است، در کنار آن با طرح و برنامه‌های به روز و رو به جلو، می‌توانیم طلاب خود را با هدف‌مندی پیش ببریم.

وی ادامه داد: اکنون چهره‌های درخشانی را از مجموعه استان فارس در سطح ملی داریم که در رأس آنان آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی است؛ این ظرفیت وجود دارد که اگر برنامه‌ریزی کنیم طلاب شکوفا خواهند شوند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس اظهار کرد: حوزه علمیه فارس حوزه‌ای به قدمت ورود تشیع به ایران دارد؛ مدارسی که سابقه چندصد ساله آنان شاهد قدمت و کهن بودن حوزه فارس است. در شیراز بالاترین جلوه‌های این سابقه درخشان را مشاهده می‌کنیم.

وی در پایان گفت: امروز در نقطه‌ای که قرار گرفته‌ایم، راضی نیستیم و هنوز با نقطه مطلوب و قله‌هایی که شایسته استان فارس و شیراز است، فاصله داریم.

انتهای پیام
captcha