اموال مرتبط به حوزه‌ها را به آنان بازگردانیم
کد خبر: 3930774
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

اموال مرتبط به حوزه‌ها را به آنان بازگردانیم

دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینكه موقوفات حوزوی باید مدیریت شود، اگر اختیارات موقوفات در اختیار مرکز مدیریت حوزه‌ها باشد، می‌تواند فعالیت‌های خوبی شکل گیرد، گفت: چرا باید اموالی که مرتبط به حوزه‌ها است، به دست آنان نرسد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز ظهر امروز، اول آبان‌ماه در جلسه کمیته عالی وقف حوزه‌های علمیه استان فارس با بیان اینکه از ابتدای تاریخ اسلام امور موقوفات تحت مدیریت فقها و روحانیت بوده است، گفت: در وقف‌نامه‌های سابق نیز اگر نگاه کنیم غالب آنان با نظارت علما نوشته شده است.

وی با تأکید بر اینکه موقوفات متصرفی همگی باید در اختیار حوزه باشد، اضافه کرد: موقوفات حوزوی باید مدیریت شود، اگر اختیارات موقوفات در اختیار مرکز مدیریت حوزه‌ها باشد، می‌تواند فعالیت‌های خوبی شکل گیرد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با طرح این سؤال كه چرا باید اموالی که مرتبط به حوزه‌ها است، به دست آنان نرسد، گفت: حوزه باید منابع پایدار داشته باشد و باید امکاناتی در زمینه‌های مختلف در اختیار حوزه گذاشته شود.

طاهری با بیان اینكه اداره منابع طبیعی و کشاورزی زمین‌هایی را در اختیار حوزه قرار دهد، گفت: این‌چنین نباشد که در جریان معیشت از مشکلات گفته می‌شود به جز معیشت طلاب در صورتی كه محروم‌ترین قشر جامعه امروز که بیشترین توهین‌ها را متحمل می‌شوند، روحانیت است.

وی گفت: بیشترین شهدا را روحانیت داشته‌اند و امروز نیز بیشترین خدمات را ارائه می‌دهند لذا منابع پایدار باید در اختیار حوزه‌ها گذاشته شود گرچه روحانیت از ابتدای تاریخ بر روی پای خود بوده است و قاطعانه در مقابل دشمنان ایستاده است.

انتهای پیام
captcha