وجود 3000 موقوفه مرتبط با حوزه‌های علمیه / درآمدها نیازهای حوزه را برطرف نمی‌كند
کد خبر: 3930761
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸

وجود 3000 موقوفه مرتبط با حوزه‌های علمیه / درآمدها نیازهای حوزه را برطرف نمی‌كند

مسؤل موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه كشور از وجود 3 هزار و 50 موقوفه مرتبط با حوزه‌های علمیه در سطح كشور خبر داد و گفت: متأسفانه درآمد حاصل از این موقوفات حداقل نیازهای حوزه را برطرف نمی‌كند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی‌نژاد، مسؤل موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه كشور ظهر امروز، اول آبان‌ماه در جلسه كمیته عالی وقف حوزه‌های علمیه استان فارس گفت: در طول تاریخ از طریق موقوفات و خیرین، هزینه‌های حوزه‌های علمیه تأمین می‌شده است اما متأسفانه با غفلتی که صورت گرفته بخش عمده‌ای از موقوفات پایدار نیستند.

وی با بیان اینکه ۳۰۵۰ موقوفه بنا بر آمار مربوط به نیات مرتبط با حوزه‌های علمیه است، اضافه کرد: این تعداد شامل ۲۰۰ هزار رقبه می‌شود، اما متاسفانه درآمد حاصل از این موقوفات حداقل نیازهای حوزه را برطرف نمی‌کند.

مسؤل موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: بخشی از مشکلات، متصرفین موقوفات هستند، لازم است این موضوع رصد شود، نیاز است پیگیری مستمری در این خصوص صورت گیرد.

حسینی‌نژاد همچنین به اهمیت فعالیت كارگروه هیئت امنای موقوفات اشاره كرد و گفت: کارگروه عیئت امنای موقوفات از جمله موضوعاتی است که در استان‌های مختلف پیگیری می‌شود تا درآمد موقوفات حوزه علمیه در راستای تکالیفی که مشخص شده هزینه شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: برنامه‌های متعددی در راستای احیای موقوفات داریم که امیدواریم بتوانیم گام‌های خوبی در این زمینه برداریم.

انتهای پیام
captcha