اولویت اول مدارس علمیه، انسان‌سازی است
کد خبر: 3930697
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۳

اولویت اول مدارس علمیه، انسان‌سازی است

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، اولویت اول مدارس علمیه را انسان‌سازی و تربیت علمایی دانست كه واقعاً به دین و مردم خدمت‌ كنند.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری شامگاه چهارشنبه، 30 مهرماه در مراسم كلنگ‌زنی احداث بنای مدرسه علمیه نورالثقلین شهرستان فسا كه به‌مناسبت دهه وقف برگزار شد، گفت: ساختمان ساختن درست است زحمت و اجر دارد ولی آدم ساختن از ساختمان ساختن خیلی سخت‌تر است و بنا بر این است كه آدم بسازیم.

وی علما را سرمایه مملكت و اسلام دانست و افزود: به‌خصوص بانوان طلبه حضور بسیار مؤثری در جامعه داشته باشند چرا كه تربیت انسان كار بسیار سختی است.

آیت‌الله بهشتی با بیان اینكه هدف احداث و اولویت اول فعالیت مدارس علمیه، انسان‌سازی و تربیت علمایی است كه واقعاً به دین و مردم خدمت كنند، گفت: در بانوان استعدادهای بسیار خوبی در این زمینه نهفته است كه باید شكوفا شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأكید بر اینكه انسان‌سازی كار بسیار مشكلی است و به این راحتی میسر نمی‌شود و باید در این زمینه بسیار تلاش كرد، ابراز امیدواری كرد كه در مدرسه علمیه جدید بتوان در این راستا گام برداشت.

وی همچنین از مسؤلان استان خواست تا نسبت به احیا و تقویت حوزه‌های علمیه همت گمارند و گفت: یكی از نیازهای مهم در بحث مدارس علمیه در این شهرستان، بحث تحصیلات تكمیلی است كه امیدواریم با احداث این مدرسه علمیه چنین چیزی محقق شود.

انتهای پیام
captcha