جزئیات برنامه‌های همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» اعلام شد
کد خبر: 3930397
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷

جزئیات برنامه‌های همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» اعلام شد

دومین همایش منطقه‌ای «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» ویژه بزرگداشت مرحوم آیت‌الله ایمانی، امام جمعه فقید شیراز در تاریخ اول آبان‌ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، نشست خبری همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» یادبود دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده سابق ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه فقید شیراز امروز، 29 مهرماه در محل نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین جاوید، دبیر علمی این همایش گفت: همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» سال گذشته به‌عنوان یک همایش استانی برگزار شد و در سال جاری، این همایش با مشارکت پنج استان فارس، یزد، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و قم برگزار شد و از سال آینده، این همایش با مرکزیت شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) به‌صورت کشوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این همایش، بیش از 260 اثر در دو قالب علمی - پژوهشی و هنری از قبیل فیلم کوتاه، نرم‌افزارهای موبایل، اینفوگرافی و ... دریافت شده است که نسبت به سال گذشته، رشد بیش از دو و نیم برابری داشته است.

جاوید بیان كرد: همچنین در همایش سال جاری، آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز به‌عنوان سخنران اصلی مراسم حضور خواهند داشت که نشان‌دهنده اهمیت این مراسم است و در روز پنج‌شنبه، اول آبان ماه، نفرات برتر این همایش معرفی و از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

دبیر علمی همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» ادامه داد: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، آثار علمی و پژوهشی این همایش در این پایگاه نمایه‌سازی و ثبت خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امامی، معاون امور روحانیت و حوزه‌های نهاد نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس نیز در این نشست گفت: هدف نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس از برگزاری این همایش، تلاش جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و اعتلای حوزه‌های علمیه است و امیدواریم این همایش، بتواند یک جریان علمی پژوهشی در سطح حوزه‌های علمیه ناظر به دو ضرورت اصلی حوزه‌ها که یکی شناخت و عمل به تکالیف انقلابی و دیگری، شناخت و عمل به تکالیف طلاب و روحانیون در عصر غیبت است را ایجاد کند.

وی اضافه كرد: همچنین یکی از اهداف مهم دیگر این همایش، احیای جایگاه متعالی و تاریخی حوزه علمیه شیراز به‌عنوان یک حوزه جریان‌ساز در سطح کشور است که امیدواریم این همایش به تحقق این امر در سال‌های آینده کمک كند.

مصطفی مشفقیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و دبیر اجرایی این همایش نیز گفت: همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» هر ساله به‌مناسبت بزرگداشت و یادبود مرحوم آیت‌الله ایمانی، نماینده سابق مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه فقید شیراز در مورخ 5 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود چرا که ایشان نقشی بسزا و موثر در احیای حوزه‌های علمیه شیراز و گسترش علوم قرآنی و دینی در این شهر داشتند. اما در سال جاری به‌علت شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری همایش‌ها و مراسم‌ها به‌صورت حضوری، این همایش با چند ماه تاخیر و نهایتا به‌صورت مجازی (وبینار) با حضور بیش از 1000 نفر از طلاب و روحانیون برگزار خواهد شد و مراسم یادبود و ارتحال آیت‌الله ایمانی نیز در اختتامیه این همایش با سخنرانی آیت‌الله دژکام برگزار خواهد شد که این مراسم، به‌صورت زنده از شبکه استانی فارس و شبکه‌های اجتماعی پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha