مؤسسات قرآنی توانایی پرداخت مالیات را ندارند
کد خبر: 3925621
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵

مؤسسات قرآنی توانایی پرداخت مالیات را ندارند

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس با اشاره به زمزمه‌هایی كه از سوی دولت مبنی بر برداشته شدن معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی به گوش می‌رسد، تأكید كرد: بسیاری از مؤسسات قرآنی به‌ صورت رایگان و نیمه‌رایگان فعالیت می‌كنند و توان پرداخت مالیات را ندارند.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه اخیراً زمزمه‌هایی از سوی دولت به گوش می‌رسد مبنی بر اینكه معافیت مالیاتی مؤسسات قرآنی برداشته شود، اظهار کرد: البته وزیر ارشاد تمام قد در برابر این مسئله ایستاده و تأكید كرده است كه تا زمانی من هستم اجازه چنین كاری را نخواهم داد.

وی افزود: متأسفانه مؤسسات قرآنی دارای مشكلات عدیده مالی هستند و بسیاری از آنان به‌صورت رایگان و نیمه‌رایگان فعالیت می‌كنند و توان پرداخت مالیات را ندارند ضمن اینكه معافیت مالیاتی این مؤسسات مردمی یك قانون است و باید به قانون تمكین كرد.

اسلامی بیان كرد: برخی از مؤسسات قرآنی هستند كه گردش مالی آن‌ها در طول سال شاید به یك میلیون تومان هم نرسد و برای پرداخت مالیات باید اقدامات لازم را نظیر خرید دفتر و پر كردن اظهارنامه مالیاتی را انجام دهند كه برای این كار بعضاً باید 3 الی 4 میلیون تومان هزینه كنند.

وی تأكید كرد: بسیاری از مؤسسات قرآنی تنها برای ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت می‌كنند نه برای كسب درآمد و سودآوری كه بخواهیم از آنان مالیاتی كسب كنیم.

اسلامی ادامه داد: مؤسسات قرآنی سودآور نبوده و مانند كارگاه‌های تولیدی نیستند كه می‌تواند كسب درآمد كند و سودآوری داشته باشد پس اخذ مالیات از چنین مكان‌هایی توجیه ندارد ضمن اینكه ما هم در هیئت مدیره اتحادیه تشكل‌های قرآنی كشور این موضوع را پیگیری می‌كنیم تا بتوانیم این مشكل را برطرف كنیم.

انتهای پیام
captcha