معرفی آثار آیت‌الله حائری در 3500 كتابخانه عمومی كشور
کد خبر: 3865256
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱

معرفی آثار آیت‌الله حائری در 3500 كتابخانه عمومی كشور

گروه فرهنگی ـ مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس از معرفی آثار و كتب مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی در 3 هزار و 500 كتابخانه عمومی در سطح كشور خبر داد و گفت: به‌صورت همزمان در تمامی کتابخانه‌های عمومی کشور برنامه‌هایی برای معرفی و ترویج این کتاب‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، آیین رونمایی از پوستر «این چند کتاب با عنوان محی‌الدین» عصر چهارشنبه، 27 آذرماه در حرم مطهر احمدبن موسی(ع) و با حضور سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان شاهچراغ(ع) و نماینده خبرگان رهبری فارس؛ سیداحمد احمدی‌زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس؛ روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس؛ حجت‌الاسلام و المسلمین یوسف سلمان‌زاده، نماینده دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس؛ بیت مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی و مهمان و سخنران ویژه این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان برگزار شد.
روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در این نشست با بیان اینکه از رسالت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و معرفی آثار مفید است، گفت: در این راستا برنامه‌ها و طرح‌هایی همچون نورسیده‌ها برای ارسال تازه‌های نشر و معرفی آن ، کتاب ماه و پوسترهای این چند کتاب اجرا شده است.
وی با تصریح اینکه هدف این طرح اشاعه کتابخوانی هدفمند با بهره‌گیری از موضوعات جامعه و پرداختن به مناسبت‌های مختلف است، گفت: این طرح تاکنون در موضوع‌های متفاوت منتشر شده است اما این نخستین بار است که به یک شخصیت می‌پردازد و برای این موضوع آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی انتخاب شده است.
منوچهری از انتشار این طرح و کتاب‌های معرفی شده آیت‌الله حائری در سه هزار و پانصد کتابخانه عمومی کشور خبر داد و گفت: به‌صورت همزمان در تمامی کتابخانه‌های عمومی کشور برنامه‌هایی برای معرفی و ترویج این کتاب‌ها برگزار می‌شود تا شخصیت و آثار آیت‌الله حائری شیرازی هرچه بیشتر معرفی شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان نیز در این نشست با تصریح اینکه در کتاب‌های آیت‌الله حائری شیرازی، علاوه بر توضیح عالمانه می‌توان شمیم معنویت را بویید، گفت: من همیشه کتاب‌های ایشان را مثل رمان و دیگر کتاب‌های شیرین با ولع خوانده‌ام.
واعظ معروف کشوری با اشاره به اینکه اگر این کتاب‌ها به درستی معرفی شود جوانان با معرفتی آیت‌الله حائری، آشنا می‌شوند، افزود: اگر کسی می‌خواهد مطالعات دینی جذاب داشته باشد، به کتاب‌های آیت‌الله حائری شیرازی مراجعه کند.
وی با اشاره به اینکه سخنان وی با مثال‌های عمیق به جان می‌نشست، گفت: آیت‌الله حائری شیرازی فراتر از یک استاد معمولی حوزوی بود و حکمتی خاص از قلبش به زبانش جاری شده است. اگر کتاب‌های ایشان به خوبی برای نسل جوان معرفی شود جوان‌ها کتاب‌های ایشان را دنبال خواهند کرد.
پناهیان با اشاره به اینکه تعلیم حکمت یکی از وظایف عالمان است، افزود: اگر کسی بخواهد تعلیم حکمت ببیند خوب است به کتاب‌های وی مراجعه کند.
یادآور می‌شود، در پایان با همراهی مسئولان دینی و سیاسی شهر شیراز از پوستر این چند کتاب، محی‌الدین رونمایی شد. در این طرح هشت کتاب با علی در صحرا، درس سحر، مربی و تربیت، تفکر، نماز، تربیت دینی کودک، تعلق و حکومت جهانی خدا معرفی شده است.

انتهای پیام
captcha