ارتباط حوزه‌های علمیه با مردم ضامن بقای جامعه است
کد خبر: 3856437
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷

ارتباط حوزه‌های علمیه با مردم ضامن بقای جامعه است

گروه معارف ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس با تأكید بر لزوم ارتباط وثیق و بسیار مؤثر حوزه با جامعه گفت: ارتباط حوزه با مردم هم ضامن بقای جامعه است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس بعدازظهر امروز، 20 آبان ماه در جلسه مدیران مدارس علمیه خواهران شهر شیراز ضرورت ارتباط وثیق و بسیار مؤثر حوزه با بدنه جامعه را موردتوجه قرارداد و گفت: ارتباط حوزه با مردم هم ضامن بقای جامعه است و هم برای حوزه علمیه افتخار محسوب می‌شود.
وی، حوزه علمیه را همچون شجره طیبه‌ای دانست که در تمامی فصول ثمر می‌دهد و گفت: عرصه علم و عمل و حرکت نظری و عملی دستاوردی برای محقق شدن سیره سلف است که علم را با عمل و اخلاق و تهذیب همراه کرده‌اند.
محمودی با بیان اینکه رسالت حوزه علمیه، مرجعیت دینی، اخلاقی و تهذیب جامعه است، افزود: دشمنان قصد ایجاد روحیه یاس در جامعه را دارند، لذا وظیفه طلاب باید گام‌های روبه‌جلو بردارند و موانع را خنثی کنند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس، مدیران را بر نظارت دقیق اجرای آئین‌نامه‌های نظارتی و نظام‌مند بر بخش‌های آموزشی و پژوهشی دعوت کرد و گفت: در حسن اجرای منویات و قواعد و ضوابط، وضعیت حوزه را به‌صورت مستمر حسابرسی کرده و پیشرفت حوزه نسبت به ماه گذشته و یا ایام گذشته را مورد ارزیابی قرار دهید.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر به‌کارگیری اساتید فاضل و با اشراف علمی شایسته تأکید كرد و گفت: با آموزش‌های ضمن خدمت، به‌ روزرسانی علمی اساتید را در دستور کار خود قرار دهید.
محمودی، تدریس حداقل ۲ واحد درسی برای مدیران در عرصه آموزش را بسیار لازم دانست و افزود: در هر جایگاهی که هستید به دنبال دانش و تحقیق به‌صورت جدی باشید.

انتهای پیام
captcha