آموزش‌ها در حوزه‌های علمیه ‌پژوهش‌محور باشند
کد خبر: 3833351
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

آموزش‌ها در حوزه‌های علمیه ‌پژوهش‌محور باشند

گروه معارف ــ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس با طرح این سؤال كه آیا به پژوهش به عنوان یك امر مستحبی نگاه می‌كنیم یا یك امر واجب و ضروری گفت: باید در مراكز حوزوی به پژوهش به عنوان امر واجب و ضروری نگاه شود و آموزش‌ها نيز پژوهش‌‌محور باشند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس امروز، 16 مردادماه در جمع كاركنان این مركز گفت: حوزه علمیه به‌عنوان طلایعه‌دار تبیین دین و هدایت مردم باید لوازمی داشته باشد که مهم‌ترین لازمه آن تسلط بر علوم انسانی و اسلامی است تا تبیین شریعت و هدایت مردم محقق شود.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند اگرچه خدمت‌رسانی کار کم اهمیتی نیست اما در کنار خدمت‌رسانی کار دقیق پژوهشی لازم است چون بدون پژوهش کار خدمت‌رسانی به درستی انجام نمی‌گیرد.

محمودی خواستار توجه مراكز حوزوی به علم روز شد و گفت: باید همراه قطار سریع و سیر پیشرفت علم حرکت کرد و به مثابه این پیشرفت باید تلاش کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس با یادآوری اینكه یکی از راه‌های پویایی، پژوهش است، گفت: اگر بخواهیم نوآوری داشته باشیم باید پژوهش کنیم.

وی اظهار كرد: یکی از مسائل مهم این است که چه رویکردی به امر پژوهش داریم. آیا به پژوهش و تحقیق به عنوان یک امر مستحبی و فرعی نگاه می‌کنیم یا اینکه یک امر ضروری و واجب.

محمودی با تأكید بر اینكه آموزش‌ها در حوزه‌های علمیه باید پژوهش‌محور باشند، گفت: باید در مراكز حوزوی به پژوهش به عنوان امر واجب و ضروری نگاه شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس گفت: باید فرآیند پژوهشی را به‌گونه‌ای تعریف کنیم که بتوانیم به آن حدی از استاندارد برسیم که خود خواهران حوزوی بتوانند در آینده در امر پژوهش صاحب‌نظر باشند و محتوای پژوهشی را مشخص كنند.
انتهای پیام

captcha