مرحوم آیت‌الله ایمانی، حركت نویی در حوزه‌های علمیه فارس به وجود آورد/ حفظ ذی طلبگی تا آخرین لحظه
کد خبر: 3712950
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
عابدی:

مرحوم آیت‌الله ایمانی، حركت نویی در حوزه‌های علمیه فارس به وجود آورد/ حفظ ذی طلبگی تا آخرین لحظه

گروه معارف ـ مدیر حوزه‌های علمیه فارس با اشاره به اقدامات مرحوم آیت‌الله ایمانی درباره این مراكز تأكید كرد كه ایشان حركت نویی در حوزه‌های علمیه استان به وجود آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس در حاشیه مراسم تشییع پیكر مرحوم آیت‌الله ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایكنا از فارس، درگذشت آن عالم ربانی و مجاهد نستوه را به ملت ولایتمدار استان فارس و به خصوص حوزه‌های علمیه و شاگردان ایشان تسلیت گفت و افزود: به حق آیت‌الله ایمانی حركتی نویی در حوزه‌های علمیه استان فارس به وجود آورد.
وی افزود: آن عالم ربانی هم مؤسس تعداد زیادی حوزه علمیه بودند و هم مروج و هم توسعه دهنده و هم تقویت كننده حوزه‌های علمیه در استان فارس بودند.
عابدی با بیان اینكه مرحوم آیت‌الله ایمانی همیشه تأكید داشتند كه بودن حوزه‌های علمیه آثار معنوی، فرهنگی و اجتماعی خود را به حق می‌تواند در استان داشته باشد، گفت: آن مرحوم در شورای عالی حوزه‌های علمیه استان فارس اراده مؤكدی بر تشكیل حوزه‌های علمیه و رسیدگی به حال طلاب داشتند.

سرپرستی مستقيم 6 حوزه علميه در شيراز
مدیر حوزه‌های علمیه فارس با یادآوری اینكه چندین حوزه علمیه در شیراز تحت اشراف مستقیم ایشان فعالیت داشتند، گفت: آن مرحوم به صورت مستقیم سرپرستی 4 حوزه علمیه دراز مدت و 2 حوزه علمیه كوتاه مدت (سفیران) در شیراز را به عهده داشتند اما به تمام حوزه‌های علمیه استان اشراف و نظارت داشتند.
وی در ادامه با یادآوری ذی طلبگی آن عالم ربانی تا آخرین لحظه عمر پربركتشان گفت: مرحوم آیت‌الله ایمانی روحانی بود كه در دامن معنویت‌های قبل از انقلاب رشد كرده و در دامن حوزه علمیه قم تربیت شده بود و نسبت به ذی طلبگی و داشتن بحث و درس آزاد به طوری كه طلاب در مقاطع مختلف بتوانند از علم ایشان بهره ببرند، همواره توجه ویژه داشت كه این مسئله جای تشكر و سپاس دارد چرا كه این ذی طلبگی همه علمای ماست.
انتهای پیام

captcha