مكانی دائمی و مناسب برای نمایشگاه قرآن فارس جانمایی شود/ 22 خردادماه؛ زمان اختتامیه نمایشگاه
کد خبر: 3608641
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
مریدی:

مكانی دائمی و مناسب برای نمایشگاه قرآن فارس جانمایی شود/ 22 خردادماه؛ زمان اختتامیه نمایشگاه

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینكه باید مكانی دائمی و مناسب برای نمایشگاه‌های هر ساله قرآن این استان در نظر گرفته شود، خواستار پیگیری ایكنا در این مسئله شد.

بهزاد مریدی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به برپایی نهمین نمایشگاه قرآن این استان در ایام ماه مبارك رمضان امسال گفت: این نمایشگاه با عنوان «عروةالوثقی» از 17 خردادماه در شیراز آغاز به كار كرده و تا 22 خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینكه مراسم اختتامیه این نمایشگاه در روز 22 خردادماه با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد، گفت: در این مراسم از 10 نفر از فعالان قرآنی استان فارس نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

مریدی، استقبال مردم از نمایشگاه امسال را مناسب ارزیابی كرد و گفت: با توجه به اینكه این نمایشگاه در جوار بارگاه ملكوتی حضرت شاهچراغ(ع) قرار داشت،‌ جمعیت بیشتری از این نمایشگاه بازدید كردند اما در عین حال ما نیازمند یك نمایشگاه دائمی قرآن در فارس هستیم.

مدیركل ارشاد فارس یادآور شد: سال گذشته در سفر حجت‌الاسلام حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و بازدید از دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز بنا شد تا اوقاف و این دانشكده با همكاری یكدیگر مجموعه‌ای به عنوان موزه قرآن و نمایشگاه دائمی برپا كنند.

وی با بیان اینكه ایجاد نمایشگاه دائمی در فضای باز بسیار سخت است، گفت: بحث امنیت و آب و هوا و شرایط اقلیمی از جمله مشكلات برپایی نمایشگاه قرآن به خصوص برای نمایش قرآن‌های نفیس در فضای باز است چرا كه آب و هوا می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی كتاب‌های نفیس بگذارد.

مریدی گفت: كتاب‌های نفیس را در موزه‌ها در شرایط سرمایشی و گرمایشی مشخص نگه‌داری می‌كنند كه باید این شرایط برای نمایشگاه نیز فراهم شود چنانچه امسال ما كارهای بسیار نفیسی از قرآن‌های خطی داشتیم اما به دلیل شرایط آب و هوایی امكان نمایش آن‌ها را نداشتیم.

مدیركل ارشاد فارس اظهار كرد:‌ زمانی بنا بود برای برپایی نمایشگاه قران امسال گذر هنر را به گذر قرآن تبدیل كنیم و یا اینكه این نمایشگاه در محور حافظیه و یا محل معاونت قرآن ارشاد برپا كنیم اما در نهایت نظر بر این شد كه در جوار حرم شاهچراغ(ع) برپا شود.

وی همچنین به مشكل رفت و آمد وسایل نقلیه در این نمایشگاه نیز اشاره كرد و گفت: یكی از مشكلاتی كه در این نمایشگاه با آن مواجه بودیم بحث رفت و آمد وسایل نقلیه و موتوار سوار در نمایشگاه بود كه چون اینجا حوزه‌های علمیه و كلاس‌های درس قرار دارد، طلاب به ناچار مجبور به طی این مسیر با وسایل نقلیه بودند.

مریدی با ابراز امیدواری از اینكه برای سال‌های آینده یك فضای مسقف و مشخص برای نمایشگاه قرآن اختصاص یابد، گفت: ما نیاز به یك فضای دائمی و مناسب برای نمایشگاه قرآن هستیم كه از خبرگزاری ایكنا نیز درخواست می‌شود تا این مسئله را از مسئولان مربوطه پیگیری كند تا بتوانیم چنین مهمی را فراهم كنیم.

captcha