4500 نفر از فعالان قرآنی منتظر بیمه باشند/ تخصیص 50 درصد بودجه معاونت قرآن به استان‌ها
کد خبر: 3585217
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۶
حجت الاسلام حشمتی در گفت‌وگو با ایكنا:

4500 نفر از فعالان قرآنی منتظر بیمه باشند/ تخصیص 50 درصد بودجه معاونت قرآن به استان‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه امسال 2 هزار نفر از فعالان قرآنی را برای بیمه به صندوق حمایت از هنرمندان معرفی كنیم كه از ابتدای سال 96 این مهم صورت می‌گیرد، گفت: هم‌اكنون 4 هزار و 500 نفر از فعالان قرآنی منتظر بیمه هستند و امیدواریم امسال محقق شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه همایش «ریحانةالنبی» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به آخرین وضعیت بیمه فعالان قرآنی گفت: بیمه فعالان قرآنی از محل صندوق حمایت از هنرمندان صورت خواهد گرفت.

بیمه 2 هزار نفر از فعالان قرآنی از اوائل سال 96 فعال می‌شود

وی با بیان اینكه امسال 2 هزار نفر از فعالان قرآنی را برای بیمه به این صندوق معرفی كردیم كه از اوایل سال 96 این مهم تحقق خواهد یافت، افزود: بنا داریم در سال 96 نیز این روند را ادامه دهیم.

حشمتی یادآور شد كه هم‌اكنون 4 هزار و 500 نفر از فعالان قرآنی منتظر بیمه هستند، گفت: ما تلاش می‌كنیم تا در سال 96 تأمین اعتبار كرده و این افراد را برای بیمه معرفی كنیم.

تقریباً 50 درصد بودجه معاونت قرآن ارشاد مربوط به استان‌هاست

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به بودجه این معاونت گفت: تقریباً 50 درصد از بودجه‌های این معاونت مربوط به استان‌هاست و مابقی نیز طبق برنامه‌ریزی‌ها تخصیص می‌یابد.

هنوز هیچ مبلغی برای شورای توسعه فرهنگ قرآنی واریز نشده است

وی همچنین اظهار كرد كه اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در لایحه بودجه امسال 200 میلیارد تومان بوده كه تا این تاریخ هیچ مبلغی از آن وصول نشده است اما فعلاً قول پرداخت 25 میلیارد تومان را داده‌اند.

captcha