تکرار قرآن‌سوزی بیانگر اسلام‌ستیزی سیستماتیک در سوئد است
کد خبر: 4156984
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

تکرار قرآن‌سوزی بیانگر اسلام‌ستیزی سیستماتیک در سوئد است

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در واکنش به هتک حرکت دوباره قرآن کریم در کشور سوئد بیانیه‌ای صادر و تأکید کرد این اقدام نشان‌دهنده اسلام‌ستیزی سیستماتیک و سازمان‌دهی شده‌ای است که متأسفانه نهادهای رسمی سوئد در تبلور و استمرار آن نقش دارند.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، متن این بیانیه بدین شرح است:
باسمه تعالی
هتک حرمت چندباره کتاب آسمانی و مقدس مسلمانان جهان در کشور سوئد، بار دیگر پرده از چهره واقعی مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر برداشته است. تکرار قرآن‌سوزی در استکهلم با موافقت دولت و حمایت پلیس، آن هم با وجود اعتراضات گسترده‌ای که قبلا در این خصوص صورت پذیرفته است، نشان‌دهنده اسلام‌ستیزی سیستماتیک و سازمان‌دهی شده‌ای است که متأسفانه نهادهای رسمی سوئد در تبلور و استمرار آن نقش دارند. 
دولت، نهادهای امنیتی و پلیس سوئد باید متوجه این حقیقت مسلم باشند که اسلام‌هراسی و قرآن‌ستیزی نظام‌مند در این کشور نه تنها از دید مسلمانان و افکار عمومی دنیا به مثابه احترام به حقوق انسانی و آزادی بیان تلقی نمی‌شود، بلکه منجر به خشم و نفرت جهانی از سوئد خواهد شد، چنانچه این روند اکنون نیز قابل مشاهده و تصدیق است.
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرآن سوزی فرد هتاک در سوئد در سایه حمایت نهادهای رسمی این کشور را قویا محکوم کرده و از سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای اسلامی دعوت می‌کند به منظور وادارسازی دولت سوئد و دیگر دولت‌های اروپایی به توقف این رویکرد وقیحانه و خطرناک، اقدامی فوری و صریح صورت دهند.
بدیهی است که تحمل رویکرد کنونی دولت سوئد و انفعال سازمان‌های بین‌المللی در وادارسازی این دولت به پاسخگویی در برابر قرآن‌ستیزی و اسلام‌هراسی نظام‌مند، دیگر از سوی مسلمانان و پیروان واقعی ادیان ابراهیمی در جهان امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام
captcha