عامل قرآن‌سوزی: سوئد دیگر حمایت نمی‌کند، امنیت ندارم
کد خبر: 4156149
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱

عامل قرآن‌سوزی: سوئد دیگر حمایت نمی‌کند، امنیت ندارم

سلوان مومیکا، عامل قرآن‌سوزی در سوئد که بار دیگر با گستاخی تمام اعلام کرده کتاب خدا را همراه با پرچم کشور عراق به آتش خواهد کشید، تصریح کرد: مقامات سوئدی از حمایت او دست کشیده و عقب‌نشینی کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، سلوان مومیکا که چندی پیش در ایام عید قربان، اقدام به پاره‌کردن و سوزاندن قرآن مقابل یکی از مساجد سوئد کرده بود، گفت: مقامات سوئدی از حمایت او عقب‌نشینی و به بررسی پرونده پناهندگی‌اش تهدید کرده‌اند.

وی در حساب کاربری خود در تیک تاک نوشت: مقامات سوئدی با توقف حمایت از او، وی را طعمه قرار داده‌ و از طریق پلیس از وی خواسته‌اند تظاهرات و انتقاد از مسلمانان را متوقف کند.

مومیکا با اشاره به تهدید خود از سوی مقامات سوئدی به بازگشایی و بررسی پرونده پناهندگی‌اش اعلام کرد: «پلیس تلاش کرد من در مقابل کسب حمایت، سندی غیر قانونی را امضا کنم. من الان در مکان ناامنی هستم و از مکان حفاظت‌شده قبلی خارج شده‌ام.»

وی تأکید کرد: «از سوی افرادی از کشورهای اسلامی تهدید به قتل شده‌ام و مسئولیت سلامتی و زندگی‌ام بر عهده مقامات سوئدی است.»

گفتنی است، سوزاندن قرآن از سوی سلوان مومیکا در عید قربان واکنش‌ها و خشم گسترده مسلمانان در سراسر جهان را در پی داشت و وی با وجود موج شدید محکومیت‌ها، دو روز پیش از قصد خود برای تکرار قرآن‌سوزی و سوزاندن پرچم عراق مقابل سفارت عراق در سوئد، خبر داد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha