اعزام خادمان بزرگترین موكب فارس به كربلا/ نام احمدبن موسی(ع)، بین‌المللی شد
کد خبر: 3844512
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

اعزام خادمان بزرگترین موكب فارس به كربلا/ نام احمدبن موسی(ع)، بین‌المللی شد

گروه اجتماعی ـ خادمان كمیته تأسیسات و مهندسی موكب احمدبن موسی(ع) به عنوان بزرگترین موكب استان فارس به كربلای معلی اعزام شدند.

به گزارش ایكنا از فارس، مسعود راستی، مدیر اجرایی موكب احمدبن موسی(ع) شب گذشته، اول مهرماه در گردهمایی خادمان این موكب گفت: نخستین گروه خادمان موكب احمدبن موسی(ع) شامل كمیته تأسیسات و مهندسی به كربلا اعزام شدند.
وی، تعداد خادمان این كمیته را 60 نفر اعلام كرد و افزود: در سال جاری 244 نفر در موكب احمدبن موسی(ع) به عنوان خادم فعالیت خواهند كرد.
راستی اظهار كرد: به یاری در تاریخ دوشنبه، 15 مهرماه بقیه خادمان موكب احمدبن موسی(ع) شامل خادمان كمیته‌های اسكان، پشتیبانی، فرهنگی، خواهران، امنیت و ایمنی، فناوری اطلاعات و پزشكی به كربلای معلی اعزام خواهند شد.
مدیر اجرایی موكب احمدبن موسی(ع) یادآور شد: به یاری خدا موكب احمدبن موسی(ع) طی 12 روز به زائران اربعین حسینی در كربلای معلی خدمت‌رسانی خواهد كرد.


نام احمدبن موسی(ع) بین‌المللی شده است

هاشم جمالی، مسئول کمیته اسکان موكب احمدبن موسی(ع) نیز در این گردهمایی گفت: باید موكب احمدبن موسی(ع) را فراتر یك موكب دید چرا كه این موكب یك اردوگاه تمام عیار است؛ معمولاً در موكب‌ها یك یا دو نوع خدمت ارائه می‌دهند اما در موكب احمدبن موسی(ع) تمام برای تمام نیازمندی‌ها خدمات ارائه می‌شود.
وی با بیان اینكه سه وعده غذایی، پذیرایی، اسكان، خدمات پزشكی و بهداشتی در موكب احمدبن موسی(ع) ارائه می‌شود، گفت: بحمد الهی خادمان موكب احمدبن موسی(ع) نیروهای باانگیزه، مؤدب و كاربلدی هستند.
جمالی با اشاره به سیل سال گذشته در كربلا گفت: در آن زمان تنها موكبی كه حتی یك نفر از زائران را به دلیل آبگرفتگی، از موكب بیرون نكرد، موكب احمدبن موسی(ع) بود كه همچنان با قوت به زائران خدمات ارائه می‌داد.
مسئول كمیته اسكان موكب احمدبن موسی(ع) اظهار كرد: امروز می‌توانیم ادعا كنیم كه به بركت فعالیت موكب احمدبن موسی(ع)، نام حضرت احمدبن موسی(ع) بین‌المللی شده است و زائران اربعین از تمام دنیا وقتی به كربلا می‌رسند و نام این موكب را می‌بینند، درباره آن حضرت سئوال می‌پرسند لذا تقریباً می‌توان گفت كه دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص معرفی حضرت احمدبن موسی(ع)، مرتفع شده است.


10 مهرماه؛ زمان انتقال اقلام موكب احمدبن موسی(ع) به كربلا

محمد عاشوری، مسئول کمیته پشتیبانی موكب هم در این گردهمایی با بیان اینكه اقلام مورد نیاز را در تاریخ 10 مهرماه جاری به كربلا انتقال خواهیم داد، گفت: اقلام مورد احتیاج را از صنوف مختلف تهیه كردیم و آماده هستند.
وی با یادآوری اینكه امسال پنجمین سال تأسیس موکب احمدبن موسی(ع) است، گفت: سال گذشته اجناس را برای 10 هزار نفر خریداری كردیم و طی 12 روز به زائران اربعین خدمات ارائه دادیم.
عاشوری با بیان اینكه در سال گذشته 250 خادم در كربلا به خدمت‌رسانی مشغول بودند، گفت: در هر وعده غذایی 10 هزار پرس و 20 هزار قرص نان را در سال گذشته توزیع می‌كردیم.
مسئول كمیته پشتیبانی موكب احمدبن موسی(ع) اظهار كرد: امسال علاوه بر اقدامات سال گذشته، یكسری فعالیت‌های جدید را برای رفاه حال زائران انجام دادیم؛ به عنوان مثال در سال گذشته در تأمین یخ مشكل داشتیم اما امسال دستگاه یخ‌ساز به ظرفیت 100 قالب یخ در روز خریداری کردیم و در کربلا مستقر خواهیم کرد.
انتهای پیام

captcha