زنگ سلامت در مدارس شیراز نواخته شد
کد خبر: 4211997
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴

زنگ سلامت در مدارس شیراز نواخته شد

زنگ سلامت به‌مناسبت گرامیداشت هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت» امروز، چهارم اردیبهشت‌ماه در مدارس شیراز نواخته شد.

زنگ سلامت، مدرسه شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به‌مناسبت گرامیداشت هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت» زنگ سلامت به‌صورت نمادین، امروز، چهارم اردیبهشت‌ماه در دبستان دخترانه نیا کوثری شیراز نواخته شد.

محمدرضا کریمی، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم با تقدیر از همکاری و همراهی مطلوب آموزش و پرورش با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آموزش و پرورش، محور توسعه و تعالی جامعه در ابعاد گوناگون است و تحقق اهداف تعلیم و تربیت و یادگیری دانش‌آموزان، با توجه به سلامت آنان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه دانش‎‌‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و سلامت آن‌ها نقش مهمی در توسعه و بالندگی جامعه دارد، اظهار کرد: هرچه اطلاعات دانش‌آموزان در حوزه سلامت بیشتر باشد، خانواده و جامعه سالم‌تری داریم.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: افزایش دانش‌آموزان سفیر سلامت، ایجاد پایگاه‌های تغذیه سالم، ارتقای سطح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان و مکمل یاری آهن و ویتامین D، از جمله اقداماتی دانست که در راستای ارتقای سلامت دانش‌‎آموزان انجام می‌شود.

کریمی با اشاره به انتخاب شعار «سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت» در هفته ملی سلامت امسال گفت: هدف از انتخاب این شعار، جلب توجه مردم به اهمیت سلامتی و نقش‌آفرینی آن‌ها در ارتقای سطح سلامت خانواده و جامعه است.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هفته سلامت را فرصتی ارزشمند برای ارتقای آگاهی مردم نسبت به مسائل بهداشتی و تشویق آنها برای دستیابی سبک زندگی سالم دانست و بیان کرد: برای ارتقای سلامت در جامعه و رسیدن به اهداف آن، باید از کوچکترین جزء یک جامعه یعنی خانواده شروع کرد و ارتقای سلامت خانواده، می‌تواند از آموزش فرزندان در مدرسه آغاز شود.

انتهای پیام
captcha