فارس در شب عاشورا رنگ و بوی قرآن می‌گیرد
کد خبر: 3840579
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

فارس در شب عاشورا رنگ و بوی قرآن می‌گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیركل تبلیغات اسلامی فارس از راه‌اندازی پویش «با قرآن، با حسین(ع)» به‌منظور تلاوت آیات وحی در روز تاسوعا و شب عاشورا در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا، با یادآوری پیوند ناگسستنی قرآن و عترت گفت: در محرم سال جاری پویش «با قرآن، با حسین(ع)» در استان فارس راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در این پویش بنا شده است كه در روز تاسوعا و شب عاشورا به تأسی از سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) آیات وحی در هیئات مذهبی و مؤسسات و تشكل‌های قرآنی فارس تلاوت شود.

مهرابی اظهار كرد: تاكنون 93 هیئت مذهبی، مؤسسه و خانه‌های قرآنی جهت مشاركت در این طرح قرآنی و اجرای 71 ختم كامل قرآن به نیابت از سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش اعلام آمادگی كرده‌اند.

وی با بیان اینكه بیشترین آمار انجام ختم قرآن متعلق به شهرستان جهرم است كه بنا شده است 28 ختم كامل قرآن را انجام دهند، گفت: شهرستان‌های خرامه با اجرای 10 ختم كامل قرآن، قیر و كارزین با 8 ختم، گراش و آباده هر كدام با 5 ختم كامل قرآن در رده‌های بعدی قرار دارند.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با تأكید بر اینكه تلاش می‌كنیم تا با اجرای این پویش و طرح قرآنی بتوانیم فضای استان فارس را در شب عاشورا قرآنی كنیم، ابراز امیدواری كرد كه این طرح در سال‌های آینده در كل كشور اجرایی شود.

انتهای پیام

captcha