مداحان در عزاداری محرم از علمای دین سبقت نگیرند
کد خبر: 3838614
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

مداحان در عزاداری محرم از علمای دین سبقت نگیرند

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تأکید کرد: مداحان نباید از علمای دین در عزاداری‌ها سبقت بگیرند، چراکه در این‌صورت فقط پوسته‌ای از عزاداری امام حسین(ع) باقی خواهد ماند و از این رو تمامی هیئات مذهبی باید این موارد را مدنظر قرار دهند.

مداحان در عزاداری محرم از علمای دین سبقت نگیرند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، ظهر امروز، ۸ شهریورماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه، با اشاره به آغاز جشن عاطفه‌ها اظهار کرد: بر همگان وظیفه است تا در این عمل خیر مشارکت داشته باشند و رسیدگی به نیازمندان موجب می‌شود تا لطف و رحمت خداوند به‌سوی انسان جلب شود.

وی ادامه داد: دولت‌مردان و تمامی مسئولان باید شهیدان رجائی و باهنر را به‌عنوان سرمشق و الگو برای خود قرار دهند و در زندگی این دو شهید بزرگوار آثاری از اشرافی‌گری و دنیاطلبی به‌چشم نمی‌خورد.

قریشی افزود: دهم شهریور روز بانکداری اسلامی بوده و در دنیا بانکداری براساس ربا است و در کشور ما ربا از قوانین حذف شده، ولی متاسفانه این قانون به‌صورت ناقص اجرا می‌شود و همانگونه که خداوند متعال در قرآن کریم تاکید کرده‌اند، ربا جنگ با خداوند است.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید اصول و قوانین را در رابطه با ربا رعایت کنند، تصریح کرد: اگر این قوانین رعایت نشود، انسان‌ها نیز به ربا آلوده شده و ناخودآگاه از درآمد و غذای حرام استفاده می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بانک‌ها باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را رعایت کنند، یادآور شد: بانک‌ها باید مطالبات و خواسته‌های مقام معظم رهبری را مدنظر قرار داده و به آن عمل کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم خاطرنشان کرد: ما باید به عزاداری‌های امام حسین(ع) بسیار اهمیت دهیم، چراکه همین مجالس عزاداری اسلام را زنده نگه‌داشته است و فضای شهر باید برای ورود به ماه محرم آماده شود.

قریشی گفت: هیئات مذهبی صرفا به عزاداری نپردازند، بلکه از علما و روحانیان دعوت کنند تا عزاداران را با معارف و اهداف اهل بیت و امام حسین(ع) آشنا کنند، چراکه امام حسین(ع) به شهادت رسیده‌اند تا مسلمانان اعمال خود را با اعمال ایشان تطبیق دهند.

وی تاکید کرد: مداحان نباید از علمای دین در عزاداری‌ها سبقت بگیرند، چراکه در این صورت فقط پوسته‌ای از عزاداری امام حسین(ع) باقی خواهد ماند و از این رو تمامی هیئات مذهبی باید این موارد را مدنظر قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: هیئات مذهبی و عزاداران نباید نماز ظهر تاسوعا و عاشورا را از یاد ببرند، چراکه امام حسین(ع) در آن زمان نیز نماز خود را فراموش نکرد.
انتهای پیام

captcha