مسیحیان فیلیپین؛ مهمان ایران در کلاس اسلام‌شناسی/ پخش سوره مریم + عکس
کد خبر: 3831375
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
اختصاصی/

مسیحیان فیلیپین؛ مهمان ایران در کلاس اسلام‌شناسی/ پخش سوره مریم + عکس

گروه بین‌الملل ـ کلاس ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی با نگاهی به اسلام شیعی و مشترکات ادیان برای دانش‌آموزان مدارس مذهبی وابسته به کلیسای فیلیپین در رایزنی فرهنگی ایران در مانیل برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فیلیپین؛ با توجه به برگزاری موفقیت‌آمیز نخستین نشست ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی در مدرسه کاتولیکی «بانوی ما لوهان» در فیلیپین، دومین دور این نشست در قالب کلاس به درخواست مسئولان این مدرسه و کلیسا و با حضور «مونسینیور گابریل ویولا»( Gabriel Viola )، معاون سفیر واتیکان در فیلیپین، در رایزنی فرهنگی ایران در مانیل برگزار شد.

دوشنبه، هفتم مردادماه، زمان برگزاری این کلاس بود و 30 نفر از دانش‌آموزان و مسئولان مقاطع مختلف دو مدرسه مسیحی از جمله «بانوی ما لوهان» و «مریم مقدس» از منطقه کیزون سیتی شهر مانیل در آن حضور یافتند.

محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین، در این برنامه ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران درباره تاریخ و تمدن ایران و اسلام برای دانش‌آموزان سخنرانی کرد و به معرفی صنایع دستی و هنرهای ایرانی پرداخت.

در این بخش از برنامه دانش‌آموزان در نمایشگاه عکس و صنایع دستی ایران حضور یافتند و همزمان رایزن فرهنگی انواع صنایع دستی و هنرهای ایرانی را برای دانش‌آموزان توضیح دادند.

پس از پایان این بخش دانش‌آموزان با حضور تندیس تقوی، بانوی هنرمند خوشنویس ایرانی و مسئول انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل، در کارگاه آزاد نقاشی حضور یافتند و با موضوع «ایران، فیلیپین و صلح جهانی» در برنامه نقاشی آزاد شرکت کردند.

مسیحیان فیلیپین؛ مهمان ایران در کلاس اسلام‌شناسی/ پخش سوره مریم + عکس

مسیحیان فیلیپین؛ مهمان ایران در کلاس اسلام‌شناسی/ پخش سوره مریم + عکس
برنامه نقاشی آزاد دانش‌آموزان مسیحی با موضوع «ایران، فیلیپین و صلح جهانی»

این برنامه که نقاشی بر روی بوم‌رنگ مشترک بود، با استقبال دانش‌آموزان روبرو شد و برخی دانش‌آموزان سمبل‌های ایران از جمله پرچم کشورمان و همچنین سمبل سنتی بته‌جقه در صنایع دستی ایرانی را نقاشی کردند.

خشونت؛ نقشه دین‌ستیزان

در ادامه رایزن فرهنگی ایران در مانیل درباره همزیستی ادیان سخن گفت و تأکید کرد: در همه ادیان الهی، پیامبران برای ایجاد صلح و عدالت در جامعه فرستاده شدند و همه برای هدایت ما نازل شدند. هیچ دین ابراهیمی موافق با خشونت‌هایی نیست که شما در جهان می‌بینید؛ بنابراین این همه جنایت که در دنیا اتفاق می‌افتد، نقشه دین‌ستیزان است.

مسیحیان فیلیپین؛ مهمان ایران در کلاس اسلام‌شناسی/ پخش سوره مریم + عکسسخنرانی محمد جعفری‌ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین 

محمد جعفری ملک افزود: شما دانش‌آموزان باید بیشتر با مشترکات ادیان آشنا شوید و با مطالعه بیشتر در این زمینه گام بردارید. ما  در اسلام مریم مقدس را یکی از بانوان برگزیده خداوند می‌دانیم و مریم در اسلام تنها زنی است که یک سوره به نام او در قرآن آمده است.

وی تصریح کرد: نکته مهم دیگر این است که ما شیعیان معتقدیم حضرت مسیح(ع) با امام دوازدهم شیعیان، که از فرزندان حضرت محمد(ص) است، برای ایجاد صلح و عدالت باز خواهند گشت و زمین را مملو از عدالت خواهند کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در مانیل در پایان تأکید کرد: آنچه امروز به صورت مختصر برای شما گفتم، نشان می‌دهد که اسلام و مسیحیت و قطعاً تمامی ادیان ابراهیمی هیچ اختلافی با هم ندارند.

پیام تشکر سفیر واتیکان از ایران

در ادامه مونسنیور گابریل ویولا، معاون سفیر واتیکان در فیلیپین، ضمن ابلاغ پیام تشکر سفیر واتیکان و شیخ السفرای فیلیپین از رایزنی فرهنگی ایران به خاطر برگزاری چنین برنامه‌هایی گفت: در این  برنامه و برنامه‌های مشابه که از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، شاهد آن بودیم و درک کردیم که پیروان همه ادیان باید با مشترکات خود و دیگر ادیان آشنا شوند و تفرقه را کنار بگذارند.

مسیحیان فیلیپین؛ مهمان ایران در کلاس اسلام‌شناسی/ پخش سوره مریم + عکسمونسنیور گابریل ویولا، معاون سفیر واتیکان در فیلیپین

وی افزود: علی‌رغم تبلیغات رسانه‌ها، شاهد هستیم که پیروان همه ادیان اعم از مسلمان و مسیحی از تندروی و افراط‌گرایی، که اکنون آن را مشاهده می‌کنیم، خسارت دیده‌اند. لذا این تندروی‌ها را نمی‌توان به دین خاصی نسبت داد.

ویولا در پایان تصریح کرد: همان طور ‌که رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفتند و در برنامه‌های صادقانه رایزنی فرهنگی شاهد بودیم، باید به دنبال مشترکات ادیان و فرهنگ‌ها بگردیم و آنها را بیابیم و از تفرقه دوری کنیم.

در ادامه بخش‌هایی از فیلم «مریم مقدس» و آیاتی از سوره حضرت مریم(س) و آیه 45 سوره آل عمران درباره حضرت مریم(س) و حضرت مسیح(ع) برای دانش‌آموزان پخش و از حضار پذیرایی شد.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط
captcha