طرح پیمایش میدانی کودکان شیراز اجرا شد
کد خبر: 3829467
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

طرح پیمایش میدانی کودکان شیراز اجرا شد

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: طرح نظرسنجی و پیمایش میدانی کودکان شیراز به عنوان شهر دوستدار کودک اجرا شد.

به گزارش ایكنا از فارس، ابراهیم گشتاسبی‌راد، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، اول مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح شهر دوستدار کودک با همکاری یونیسف و وزارت کشور و شهرداری کلانشهرها اجرا می‌شود که شیراز نیز به این طرح ورود کرده است.

وی افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری مباحث فرهنگی و اجتماعی این طرح را دنبال می‌کند و معاونت شهرسازی نیز مباحث عمرانی طرح را پیش‌بینی خواهد کرد.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهردار شیراز با بیان اینکه در اکتبر 2019 نشست شهرهای دوستدار کودک سراسر دنیا در کشور آلمان برگزار خواهد شد، گفت: بیانیه جهانی شهر دوستدار کودک که با مشارکت کودکان سراسر دنیا تهیه و تدوین شده است در این نشست قرائت می‌شود.

گشتاسبی‌راد بیان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در راستای مشارکت جدی در این نشست احساس نیاز کرد که ایده‌های کودکان شیراز نیز در این بیانیه لحاظ شود از این رو طرح نظرسنجی و پیمایش میدانی کودکان با استفاده از پرسشنامه‌ تهیه شده در وزارت کشور از روز چهارشنبه، 26 تیرماه آغاز شد و در صورت تمدید تا امروز ادامه دارد.

سارا همت، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این باره اظهار کرد: پرسشنامه بین کودکان شیراز در تمام فرهنگسراها، خانه محلات و سراهای محله توزیع شد و همچنین کودکان کار نیز با همکاری مؤسسه صبح آفرینش در این نظرسنجی مشارکت کردند زیرا نخستین گام در دوستدار کودک بودن شهری این است که کمترین کودکان کار و خیابانی را داشته باشد.

وی تأکید کرد: از کودکان خواستیم تصورات ذهنی خود از شهر دوستدار کودک را نقاشی کنند و فایل نقاشی‌ها در سامانه وزارت کشور مربوط به همین نظرسنجی ثبت شد.

همت به استقبال بی‌نظیر کودکان از مشارکت در این نظرسنجی و پیمایش میدانی اشاره کرد و گفت: نزدیک به 500 پرسشنامه تکمیل شد که روایی و پایایی مورد نیاز را دارد و قابل تعمیم است زیرا پرسشنامه‌ی تدوین شده تلفیقی از سوالات کمی و کیفی است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: در نمونه‌گیری‌های جامعه هدف نیز سعی شد پرسشنامه‌ها طوری باشند که قابل استفاده برای تمام کودکان باشند.

وی بیان کرد: امید است با تمهیداتی که اندیشیده می‌شود، شیراز به شهری ایمن، شاداب و بانشاط برای کودکان عزیز که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند تبدیل شود.
انتهای پیام

captcha