فعالیت‌های تابستانه دارالقرآن فارس اعلام شد
کد خبر: 3823517
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

فعالیت‌های تابستانه دارالقرآن فارس اعلام شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ در ایام تابستان سازمان دارالقرآن در فارس برنامه‌های متنوعی نظیر همایش حافظان قرآن، دوره‌های تربیت معلم و داور مسابقات قرآن، دوره‌ تربیت معلم سبك زندگی قرآنی را برگزار می‌كند.

سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، به تشریح برنامه‌های تابستانه این اداره پرداخت و گفت: نخستین فعالیت در ایام تابستان حمایت از فعالیت‌های آموزشی مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی در سطح استان است.
وی افزود: بیش از یك هزار پایگاه قرآنی در استان فارس فعالیت می‌كنند كه از این تعداد 400 مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی هستند.
موسوی، حمایت از برگزاری كلاس‌های حفظ 3 جزء قرآن را از دیگر برنامه‌های ایام تابستان اعلام كرد و گفت: همچنین دوره‌های تربیت كادر متخصص در دو عنوان در ایام تابستان اجرا خواهد شد؛ یكی دوره‌های قرائت سطح 6 و دیگری دوره‌های تربیت معلم حفظ قرآن و داور مسابقات قرآن است.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: بعد از گذشت 10 سال برای اولین بار دوره تربیت داور مسابقات قرآن و همچنین برای نخستین بار نیز دوره تربیت معلم سبك زندگی قرآنی در ایام تابستان در فارس اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینكه همچنین در ایام تابستان طرح استعدادهای برتر قرآنی ادامه خواهد داشت، گفت: دو كارگاه سبك زندگی قرآنی در تابستان برگزار خواهد شد و مقدمات یك كارگاه دیگر نیز در همین تابستان فراهم شده و در پاییز اجرا می‌شود.
برپایی همایش حافظان قرآن از دیگر برنامه‌هایی بود كه موسوی از آن‌ها نام برد و گفت: قریب 3 سال است كه این همایش برگزار نشده است و بنا داریم در شهریورماه امسال این همایش را به صورت گسترده برگزار كنیم.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در پایان یادآور شد كه برخی از این برنامه‌ها در مقاطع دیگر سال هم ادامه خواهد داشت و برخی‌ها تكرار می‌شوند و برخی از برنامه‌ها هم پیش‌بینی شده است كه در فصل‌های آتی آغاز خواهند شد.
انتهای پیام

captcha