الگوگیری از ایثارگری جانبازان در دفاع مقدس، در جنگ نرم امروزی ضروری است
کد خبر: 3500480
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
بذرافشان:

الگوگیری از ایثارگری جانبازان در دفاع مقدس، در جنگ نرم امروزی ضروری است

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: همان‌گونه که نسل اول و دوم انقلاب، امروز با افتخار می‌گوید که ما در حفظ و حراست از تمامیت ارضی ایران تا پای جان ایستادیم، نسل امروز نیز باید بتواند باافتخار بگوید که ما نیز در هجمه دشمن در عرصه جنگ نرم با همه مشکلات و چالش‌ها ایستادیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مراسم تجلیل از ایثارگران و جانبازان کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با حضور آیت‌الله بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، مشاور امورایثارگران استانداری و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در شیراز برگزار شد.
محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در این مراسم گفت: تکریم جانبازان تکریم ارزش‌ها، خوبی‌ها و ایثارگری‌ها است و نظام اسلامی ما در سایه این تفکر و فرهنگ ناب به بار نشسته و به‌عنوان الگوی حکومت مردم‌سالار دینی به جهانیان معرفی شده است.
وی افزود: جانبازان جنگ تحمیلی از ذخیره‌های با ارزش و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و ارج نهادن به خانواده معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان و تکریم ارزش‌های والایی که این عزیزان در نظام جمهوری اسلامی برای آن‌ها جانفشانی کرده‌اند، وظیفه همه ماست و احترام به این بزرگواران، زنده نگه داشتن ارزش‌های ایثار، صبر و وفاداری به اسلام و انقلاب اسلامی است.
بذرافشان تصریح کرد: همان‌گونه که در دوران جنگ سخت و هشت ‌سال دفاع مظلومانه اما مقتدرانه ملت ایران، همه ظرفیت‌‌های کشور در خدمت دفاع سخت قرار گرفت و سرداران و سربازان خط مقدم مستحضر به حمایت امام عظیم‌الشان و ملت بزرگ ایران بودند، در این دوران هم توجه به این افتخارآفرینان ضروری و با اهمیت است.
مدیرکل کمیته امداد استان فارس تأکید کرد: همان‌گونه که نسل رشید و برومند اول و دوم انقلاب، امروز با افتخار می‌گوید که ما در حفظ و حراست از تمامیت ارضی ایران تا پای جان ایستادیم و اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک ایران زمین در دست اشغالگران و قدرت طلبان بماند، نسل امروز نیز باید بتواند باافتخار بگوید که ما نیز در هجمه دشمن در عرصه جنگ نرم با همه مشکلات و چالش‌ها ایستادیم و اجازه ندادیم دشمن جغرافیای ذهنی، باورها، اندیشه‌ها و اعتقاد نسل جوان ما را به تسخیر خود در آورد.
وی گفت: جانبازان و ایثارگران از سرمایه‌های گرانقدر هستند و چراغ و مشعل هدایت کسانی است که می‌خواهند عزتمندانه و سعادتمندانه در این عرصه ایفای نقش کنند و به فرموده مقام عظمای ولایت این دلیرمردان شاهدان زنده‌ای هستند که جزو برجسته‌ترین و عزیزترین انسان‌ها و شریف‌ترین افراد به شمار می‌روند.
بذرافشان به ولایتمدارای و ولایت‌پذیری حضرت اباالفضل(ع) به‌عنوان ویژگی بارز جانبازان یاد کرد و گفت: امروزه تمام جانبازان به ولایتمداری و پاسداری از حریم ولایت به خود می‌بالند و همه ما میراث‌داران بزرگ حریم اهل بیت(ع) هستیم تا جایی که شاهدیم جوانان غیور ایران اسلامی از جای جای کشور جان بر کف، مشتاق و مومن برای این ارزش مقدس در زمره مدافعین حرم قرار می‌گیرند.
رجبعلی راهی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز در این نشست ضمن تبریک فرارسیدن میلاد منجی عالم بشریت و سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: در استان فارس 192 هزار نفر از خدمات بنیاد شهید بهره‌مند هستند اما در بحث درمان، اشتغال و مناسب‌سازی منازل و تماکن عمومی برای این عزیزان به حمایت جدی همه دستگاه‌ها نیازمندیم.
وی افزود: تجلیل از این عزیزان تنها بخش کوچکی از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و تکریم خانواده‌های آنان باید بیش از پیش مورد توجه و تاکید قرار گیرد.
captcha