يادواره‌های شهدا موجب پيوند فرهنگ نسل جديد و قديم می‌شود
کد خبر: 2470832
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱

يادواره‌های شهدا موجب پيوند فرهنگ نسل جديد و قديم می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول نمايندگی ولی فقيه در سپاه ناحيه بقيةالله(عج) شيراز با بيان اينكه تنها مكانی كه می‌توان روحيه شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل كرد، يادواره‌های شهداست، گفت: پيوند فرهنگ دو نسل جديد و قديم در برپايی يادواره‌های شهدا محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام شعبان اسماعيلی، مسئول نمايندگی ولی فقيه در سپاه ناحيه بقيةالله(عج) شيراز در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه فارس،‌ با اشاره به برگزاری چهارمين پيش‌يادواره شهدای اطلاعات فارس گفت: رزمندگان اطلاعات بهترين و مخلص‌ترين رزمندگانی بودند كه داوطلبانه اين مسئوليت خطير را قبول می‌كردند.
وی با تأكيد بر اهميت مقام شامخ شهدا با تأكيد بر اينكه راه، افكار، آرمان و انديشه شهدا بايد برای نسل امروز الگو باشد، گفت:‌ رزمندگان اطلاعات جلوه‌های عملی ايثارگری‌ها و فداكاری‌ها هستند.
حجت‌‌الاسلام اسماعيلی اظهار كرد: خيل كثيری از جوانانی كه در يادواره‌های شهدا شركت می‌كنند،‌ در زمان جنگ و جبهه حضور نداشتند و برگزاری اين يادواره‌ها می‌تواند ايثارگری‌ها و رشادت‌های آن‌روز را بازگو و واكاوی كند.
مسئول نمايندگی ولی فقيه در سپاه بقيةالله شيراز اظهار كرد:‌ به‌وسيله يادواره‌های شهدای می‌توان جرأت، شهامت و روحيه فداكاری در جوانان را تقويت كرد و آن‌ها تشويق كرد كه غيرتمندانه از ميهن خود دفاع كنند چراكه تنها مكانی كه می‌توان روحيه شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل كرد، همين يادوار‌ه‌هاست.
وی با يادآوری اينكه انتقال فرهنگ شهادت‌طلبی، رزمندگی و جانبازی از اين طريق به نسل امروز منتقل می‌شود، گفت: پيوند فرهنگ دو نسل جديد و قديم در برپايی يادواره‌های شهدا محقق می‌شود.
وی با تصريح اينكه زحمات و خدمات حضور رزمندگان اطلاعات، عامل تعيين‌كننده در سرنوشت عمليات‌ها بود، افزود: اين رزمندگان افرادی باايمان و مخلص بودند زيرا كاری كه آن‌ها انجام می‌دادند تنها كسانی می‌توانند انجام دهند كه در اوج معنويت، عشق به شهادت و آماده برای شهادت باشد.
حجت‌الاسلام اسماعيلی ادامه داد: رزمندگان اطلاعات زمان جنگ با همين ايده و تفكر حركت كردند و خود را پيش‌مرگ رزمندگان محورهای عملياتی قرار می‌دادند.
مسئول نمايندگی ولی فقيه در سپاه بقيةالله شيراز اظهار كرد: برخی از رزمندگان اطلاعات فدا شده‌اند و به شهادت رسيده‌اند و با هيچ زبانی نمی‌شود از آنان تجليل كرد و بايد خاطرات آنان به روز نوشته می‌شد.
وی با تأكيد بر اينكه همه رزمندگان اطلاعات، فرزندان روح‌الله و رهبری بودند كه در نهايت اخلاص و پاكی وارد ميدان می‌شدند،‌ گفت: امروز وظيفه نسل جوان و كسانی‌كه در سنگر رزمندگان اطلاعات فعاليت می‌كنند بايد اين باشد كه بنيه اعتقادی، ايمانی، معرفتی و روحيه شهادت‌طلبی و ايثارگری را در درون خود تقويت كنند.
حجت‌الاسلام اسماعيلی روحيه ايثارگری را موجب پايداری و پيروزی يك ملت دانست و افزود:‌ امروز رزمندگان اطلاعات در منطقه عملياتی تعريف نشده با كمال ايمان برای رسيدن به اصل غافلگيری دشمن تلاش می‌كنند و بايد از نظر جسمی، روحی، ذهنی و اعتقادی بر دشمن برتری داشته باشند تا بتوانند خانه دشمن را برای دشمن ناامن كنند.
اين مقام مسئول تأكيد كرد: رزمندگان اطلاعات بايد هدف خود كه همان پيروزی و موفقيت است فكر كنند و اين را بدانند كه با ايمان، اعتقاد قلبی، مقاومت و پايداری در مقابل همه سختی‌ها پيروز می‌شوند.
captcha