چهارمين پيش‌يادواره شهدای اطلاعات فارس در شيراز برگزار می‌شود
کد خبر: 2470761
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵

چهارمين پيش‌يادواره شهدای اطلاعات فارس در شيراز برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه بقيةالله‌(عج) شيراز از برگزاری چهارمين پيش‌يادواره شهدای اطلاعات فارس در روز يكشنبه، 10 دی‌ماه در تالار حافظ خبر داد.

حميدرضا گرامی، فرمانده سپاه بقيةالله‌(عج) شيراز در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه فارس، با اشاره به برگزاری يادواره شهدای اطلاعات فارس كه در ماه جاری در شيراز برگزار می‌شود، با تصريح اينكه عنايت ويژه خداوند به سربازان گمنام امام زمان‌(عج) عزت بخشيده بود، گفت: سربازان اطلاعات به‌واسطه اين عزت خدادادی، قدرت، شجاعت، ايثار و اعتماد به نفس بالايی داشتند كه نتيجه آن موفقيت‌های چشمگير آنان بود.
وی با اشاره به شرايط حاكم بر محيط جبهه و جنگ افزود: كار رزمندگان اطلاعات بسيار حجيم و سنگين بود، به‌خصوص در آن شرايط آب و هوايی منطقه، بويژه خوزستان اما به‌واسطه عشق و ارادت به خدا و اهل بيت(ع) با تمام وجود عمليات شناسايی را انجام می‌دادند.
گرامی زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره شهدا را موجب خير و بركت جامعه دانست و گفت: اجر همه رزمندگان در هر رده‌ای كه خدمت كردند، نزد خداوند محفوظ است اما رزمندگان اطلاعات و تخريب تلاش مضاعفی داشتند چرا‌كه بايد راه را باز‌می‌كردند.
فرمانده سپاه بقيةالله شيراز رزمندگان اطلاعات و تخريب‌چی را چشم يگان‌های رزمندگان برشمرد كه اعتماد به آنان باعث می‌شد بقيه رزمندگان حركت كنند.
وی در بخش ديگری از سخنان خود به برگزاری اجلاسيه سرداران و 14 هزار و 600 شهيد استان فارس كه ارديبهشت سال گذشته در شيراز برگزار شده بود،‌اشاره كرد و افزود: به‌دنبال برگزاری اين اجلاسيه، برگزاری يادواره‌های تخصصی و قشری شهدا در دستور كار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فارس قرار گرفت كه چهارمين پيش‌يادواره شهدای اطلاعات سپاه استان فارس يكشنبه، 10 دی‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا در تالار حافظ، نيز در همين راستا برگزار می‌شود.
گرامی ابراز اميدواری كرد:‌ با برگزاری اين يادواره‌ها هم در جهت كيفيت‌بخشی موضوعات اقناعی و هم برنامه‌های شكلی تبليغی آن، فضای جامعه را با عطر شهدا معطر شود.
اين مقام ارشد نظامی با تأكيد بر اينكه ياد و خاطره امام و شهيدان، راه سرور و سالار شهيدان امام حسين‌(ع)، همان راه پيامبر‌(ص) است، گفت: می‌توانيم بگوييم راه شهدا، راه خداست چراكه در راستای فريضه امر به معروف و نهی از منكر حركت كردند، بنابراين هرچه تلاش كنيم اين برنامه‌ها را در سطوح مختلف اجرا كنيم طبيعتاً موجب بيمه شدن جامعه می‌شود.
وی اظهار كرد: تعبيری كه برای شهدای اطلاعات می‌توان به‌كار برد «جلوتر و بالاتر از خاكريز» است كه البته اصل مأموريت آن‌ها هم همين بود؛ جلوتر از خاكريز چون بايد جلوتر از همه حركت می‌كردند و با عبور از سيستم سد موانع، مواضع دشمن را شناسايی كنند كه در ته‌ريزی‌ها، برآوردها و بررسی‌ها بتوانند با يگان‌ها هم هماهنگی كنند و بالاتر از خاكريز هم اين بود كه بايد از دكل‌های ديده‌بانی به نوعی دشمن را رصد می‌كردند.
گرامی تأكيد كرد:‌ رزمندگان اطلاعات بايد دارای شاخصه‌های اخلاص، معامله با خدا و تقوا، ذهن و استعداد بالا، خلاقانه، مبتكرانه، دارای قدرت مديريت، هدايت و فرماندهی و از لحاظ وضعيت جسمانی از سلامت خاصی برخوردار باشند كه البته شهدای اطلاعات اين چنين بودند.
فرمانده سپاه بقيةالله شيراز با تصريح اينكه يادواره شهدای اطلاعات فرصتی برای تجليل از شهدا و زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره آنان و ايثارگران و سلحشوران دفاع مقدس است، خاطرنشان كرد:‌ هرچه بتوانيم در اين راستا تلاش كنيم باعث عزت، پيشرفت و انسجام جامعه ما می‌شود.
يادآور می‌شود، كه جهت برگزاری يادواره شهدای اطلاعات استان فارس تاكنون 3 پيش يادواره به ‌همت نواحی مختلف سپاه شيراز برگزار شده است كه اولين يادواره توسط سپاه ناحيه ثارالله‌(ع)، دومين يادواره به‌همت سپاه ناحيه محمد رسول‌الله‌(ص)، سومين يادواره توسط سپاه احمدبن موسی‌(ع) برگزار شد و چهارمين يادواره نيز به ‌همت سپاه ناحيه ‌بقيةالله‌(عج) شيراز برگزار می‌شود.
captcha