سيدالشهدا مظهر يك انسان كامل است
کد خبر: 2447908
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۸

سيدالشهدا مظهر يك انسان كامل است

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه بقيةالله شيراز با تأكيد امام حسين (ع) مظهر يك انسان كامل است، گفت: آن حضرت انسان كاملی است كه تمام وجودش غرق در محبت حق تعالی بود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه فارس، سرهنگ حميد رضا گرامی، فرمانده سپاه بقيةالله شيراز سه‌شنبه، 23 آبان‌ماه در جلسه هم‌انديشی كه با هماهنگی هيئت رزمندگان، هيئت عاشقان ثارلله (ع)، سازمان تبليغات اسلامی شيراز در خصوص برنامه‌های ماه محرم و صفر، امر به معروف و نهی ازمنكر، توسعه حجاب و عفاف و تجمع در روز تاسوعا و عاشورای حسينی برگزار شد، گفت:‌ مردم بيشتر وجود مقدس سيدالشهدا (ع) را با شهادت ايشان و اهل‌بيت (ع) ايشان می‌شناسند اما امام حسين (ع) مظهر يك انسان كامل است.
وی افزود: امام حسين (ع) انسانی است كه آن‌قدر عظمت دارد كه نام مباركش را خداوند انتخاب می‌كند و انسان كاملی كه تمام وجودش غرق در محبت حق تعالی بود.
گرامی تصريح كرد: سيدالشهدا (ع) تمام قيود، حركت، فكر و حتی عيال و فرزندانش را در جهت اين حركت به سمت محبوب خود گذاشت.
فرمانده سپاه بقيةالله خطاب به هيئت‌های مذهبی شهر شيراز گفت: مداحان و ذاكران اهل‌بيت (ع) بايد تلاششان بر اين باشد كه شرح زندگی امام حسين (ع)، تفكر و انديشه سيد الشهدا (ع) را به مردم بازگو كنند.
وی با تأكيد بر اينكه انسان بايد در تمام وجود زندگی خود با هدايت عقلی حركت كند، گفت: عقل، منطق و شرع ما به ما اين را می‌گويد كه امر به معروف و نهی از منكر يك فريضه است و ترك فريضه حرام شرعی است.
گرامی با طرح اين سئوال كه چرا در جامعه امروزی فريضه به اين مهمی و بزرگی را نمی‌بينيم، گفت: اين امر واجب هر شخص مسلمان است و بر هر فرد مسلمان واجب است، همان‌گونه كه جهاد، روزه، نماز، واجب الهی را كه نمی‌شود ترك كرد و اگر آن را ترك كنيم مورد غضب الهی قرار می‌گيريم.
اين مقام ارشد نظامی ادامه داد: خداوند با هيچ قومی و شخصی اقوام و خويشاوندی ندارد و اين تلاش انسان‌هاست كه سرنوشت آن‌ها می‌شود.
گرامی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منكر در جامعه‌ای زنده ماند عفاف و حجاب نيز جاری و پويا و زنده است و اگر در جامعه‌ای اين فريضه الهی از بين رفت، آن‌گاه جامعه زمين‌گير می‌شود.
وی در پايان خاطرنشان كرد: يكی از اهداف امام حسين (ع) در قيام عاشورا اصل فريضه امر به معروف و نهی از منكر بود كه حتی خانواده خود را مورد آزمايش الهی قرار داد، پس وظيفه اين است كه زندگی امام حسين (ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهيم و در جهت پيشبرد آن همت مضاعف داشته باشيم.
captcha