به گزارش ایکنا از فارس، محسن کلاری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، امروز چهارشنبه، 21 آبانماه در نشست هماندیشی معاونان، مربیان پرورشی و مشاوران مدارس نواحی چهارگانه شیراز و صدرا با بیان اینکه براساس سند تحول بنیادین، ساحتهای ششگانه تربیتی باید در مدارس بهطور همزمان و متوازن محقق شوند، گفت: اگر برنامههای تربیتی تنها به یک یا دو ساحت بپردازد، رشد شخصیت فرد ناقص و کاریکاتوری خواهد شد و این امر چالشآفرین است.
وی با اشاره به پیشرفت فناوری و امکان ارائه آموزشها در منزل تصریح کرد: تربیت در منزل به تنهایی کافی نیست و دانشآموزان باید در مدرسه حضور یابند و تحت تعلیم معلمان و مربیان پرورش پیدا کنند.
کلاری ادامه داد: نسل امروز نیازمند برنامههای متناسب با نیاز روز جامعه و فهم مخاطبان است و تربیت دانشآموزان باید بهگونهای باشد که آنان پس از آموزش، توانایی مشارکت و کمک به تربیت نسل بعد را داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس تأکید کرد: دانشآموزان امروز آگاه، پرتلاش، باهوش و بهروز هستند و نیازمند توجه ویژهاند. هر دانشآموز باید در یک مهارت خاص تشویق شود، در غیر این صورت، مهارتهای لازم را فرا نگرفته است.
کلاری بیان کرد: لازم است مربیان با مهارت و مدیریت خود، خلأهای تربیتی موجود در مدارس را پر کنند و این مسئولیت نباید بر دوش دیگران بیفتد.
انتهای پیام