به گزارش ایکنا از فارس، محسن کلاری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، امروز سهشنبه، 31 تیرماه در نشست مدیران «مدارس پیشتاز تحولی» شیراز با اشاره به ضرورت نگاه جامع به مدرسه گفت: دستیابی به مدرسهای در تراز مورد انتظار زمانی ممکن میشود که همه اجزای مؤثر ــ مدیر، معلم، کادر اجرایی، دانشآموزان و اولیا ــ در همان سطح مطلوب توانمندسازی و همراستا شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس تأکید کرد: تا زمانی که درک مشترکی از مفهوم «مدرسه در تراز» شکل نگیرد، نمیتوان انتظار داشت خروجیها متناسب با این استاندارد باشد.
کلاری با بیان اینکه هنوز بخشی از مدیران برداشت دقیق و کاربردی از مدرسه تراز ندارند، یادآور شد: اجرای عملیاتی «سند تحول» باید در کف مدرسه دنبال شود؛ موضوعی که آموزش مدیران، معلمان و کنشگران آموزشی را به ضرورتی فوری تبدیل کرده است.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، حجم آسیبهای اجتماعی درباره دانشآموزان نگرانکننده است و نیاز به راهکارهای اجرایی، نه صرفاً توصیهای دارد.
کلاری تأکید کرد: برای رسیدن به مدرسه در تراز، باید مجموعهای از شاخصها و اقدامات در کنار هم قرار گیرد و نخستین گام، علتیابی دقیق آسیبهای اجتماعی در محیطهای آموزشی است.
وی از آغاز فرآیند مکانیزه شدن بوفه مدارس از سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: دانشآموزان میتوانند یک روز قبل غذای مورد نظر خود را در سامانه انتخاب کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در این طرح، «سفیران سلامت» مزایا و معایب هر خوراکی ثبتشده را به دانشآموز و خانواده او اطلاع میدهند تا انتخاب آگاهانهتری صورت گیرد.
وی همچنین از برنامهریزی برای تحول در حوزه استعدادهای درخشان (سمپاد) سخن گفت و ابراز امیدواری کرد: شاهد ارتقای جایگاه علمی دانشآموزان برگزیده فارس در عرصههای ملی و بینالمللی باشیم.
یادآور میشود، در این نشست ضمن قدردانی از خدمات یونس غلامی، سرپرست پیشین اداره استعدادهای درخشان، حکم سرپرستی محمد توکل باخدا به وی ابلاغ شد.
انتهای پیام