رقابت 8 هزار دانش‌آموزان فارس در مرحله چهارده‌گانه مسابقات قرآن
کد خبر: 4203654
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

رقابت 8 هزار دانش‌آموزان فارس در مرحله چهارده‌گانه مسابقات قرآن

کارشناس مسئول اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس از رقابت هشت هزار دانش‌آموز این استان در مرحله مناطق چهارده‌گانه مسابقات قرآن، عترت و نماز خبر داد.

لیلی رشیدی، کارشناس مسئول اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارسلیلی رشیدی، کارشناس مسئول اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس با بیان اینکه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان هر ساله در دو بخش پژوهشی و آوایی برگزار می‌شود، گفت: ثبت‌نام این مسابقات هر ساله از هفته اول مهرماه در مدارس ابتدایی و متوسطه کل استان فارس آغاز می‌شود.

وی از ثبت‌نام بیش از 500 هزار نفر از دانش‌آموزان فارس در مسابقات امسال خبر داد و افزود: استان فارس به لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان جزو استان‌های برتر کشور است.

رشیدی با بیان اینکه مرحله آموزشگاه این مسابقات در هفته سوم آذرماه مصادف با هفته قرآن و عترت در مدارس استان برگزار شد، گفت: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات نیز طی ایام دهه فجر با رقابت 150 هزار نفر از دانش‌آموزان فارس برگزار شد.

کارشناس مسئول اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: از این مرحله هشت هزار نفر از دانش‌آموزان به مرحله مناطق چهارده‌گانه (مقدماتی استان) راه پیدا کردند که این مسابقات در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت‌ماه سال 1403 برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در این مرحله از مسابقات شهرستان‌های ارسنجان، اقلید، داراب، سروستان، فیروزآباد، اشکنان، قیر و کارزین، سرچهان، خرامه، لارستان، جره و بالاده، نورآباد ممسنی، سپیدان و ناحیه یک شیراز میزبان این مرحله از مسابقات خواهند بود.

رشیدی تصریح کرد: تعداد یک هزار و 800 نفر از دانش‌آموزان نیز از مرحله چهارده‌گانه به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد که این مرحله نیز در اردیبهشت‌ماه 1403 برگزار خواهد شد و در مرحله استانی هم 70 نفر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند که مرحله کشوری نیز در تیر و مردادماه سال آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha