کاندیدای اصلح «فسادستیز» و «متدین» است
کد خبر: 4202648
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹

کاندیدای اصلح «فسادستیز» و «متدین» است

استاندار فارس در تبیین ویژگی‌های انتخاب اصلح در انتخابات گفت: در این زمینه باید به منویات رهبر معظم انقلاب توجه کنیم. فسادستیزی و تدین در این زمینه بسیار مهم و ضروری است.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسمحمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به تمهیدات استان فارس برای برگزاری انتخابات گفت: استان فارس بیشترین تعداد شهرستان‌های کشور دارد. تعداد شهرهای استان فارس 126 شهر و تعداد روستاهای بالای 20 هزار هم بیش از 2400 روستا است بنابراین از نظر تقسیمات کشوری بیشترین تقسیمات کشوری در فارس وجود دارد و طبیعتا اداره انتخابات هم در این استان پیچیدگی‌های خود را دارد.

وی افزود: خوشبختانه با همکاری بسیار خوبی که همه مردم و مسئولان برگزاری انتخابات اعم از مجریان و نظار بر انتخابات دارند، پیش‌بینی برگزاری انتخابات خوبی در استان فارس می‌کنیم و امیدواریم با آرامش و شکوه برگزار شود.

ایمانیه در پاسخ به اینکه چرا باید در انتخابات شرکت کنیم، گفت: قبل از انقلاب اسلامی، یک نظام پادشاهی حاکم بوده است که انتخابات آن فرمالیته بود و طبق اذعان خودشان از قبل مشخص بود که از صندوق‌های آرا چه کسانی بیرون می‌آیند چرا که صندوق‌ها از قبل پر شده بودند.

استاندار فارس ادامه داد: اگر امروز رهبر معظم انقلاب و سایر مسئولان کشور تأکید دارند که مردم در انتخابات شرکت کنند، دلیلش این است که خود مردم تعیین‌کننده سرنوشت خود باشند.

وی بیان کرد: در کشور ما نظام مردمی حاکم است که تعیین‌کننده مجلس یا دولت است و به خصوص اینکه اعضای دولت به جز رئیس جمهور را مجلس تعیین می‌کند و رأی اعتماد می‌دهد لذا انتخابات مجلس نقش اساسی در اداره کشور خواهد داشت.

ایمانیه در خصوص شاخص‌های کاندیدای اصلح به منویات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: طبق منویات رهبر معظم انقلاب همه کسانی که شورای نگهبان تأیید کرده است، صالح هستند اما اصلح فردی است که در دیانت و تدین مشهور بوده و عامل به اعتقادات دینی و اسلامی باشد. همچنین فسادستیز بوده و این مسئله را در زندگی خود نشان دهد.

وی از مردم خواست تا به این نکات رهبر معظم انقلاب تأکید داشته باشند و سپس افزود: افرادی که در زمینه فسادستیزی و دیانت مشهور نیستند، اصلح هم نیستند چرا که فسادستیزی اهمیت بسیاری دارد.

ایمانیه تأکید کرد: همچنین کاندیدای اصلح معتقد به استقلال کشور است و واقعا استقلال را باور دارد و فکرش به دیگر کشورها وابسته نیست که اگر با فلان کشور ارتباط نداشته باشیم، کار کشور پیش نمی‌رود.

استاندار فارس اضافه کرد: چهارمین نکته که بسیار مهم است، این است که برای کاندیدای اصلح منافع ملی بسیار مهم‌تر از منافع شخصی، خانوادگی و حزبی است.

انتهای پیام
captcha