رقابت ۸۸۸ نفر برای انتخابات مجلس دوازدهم در فارس
کد خبر: 4201349
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

رقابت ۸۸۸ نفر برای انتخابات مجلس دوازدهم در فارس

رئیس ستاد انتخابات فارس از تأیید صلاحت 888 نفر از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان تاکنون خبر داد.

اسماعیل قزلسفلی، رئیس ستاد انتخابات فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل قزلسفلی، رئیس ستاد انتخابات فارس امروز، سوم اسفندماه در سخنانی گفت: پس از سه ماه بررسی‌ صلاحیت داوطلبان از سوی هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان، تاکنون ۸۸۸ داوطلب در استان فارس برای کاندیداتوری انتخابات مجلس دوازدهم تأیید صلاحیت شده‌اند.

وی افزود: براساس ماده ۷۴ قانون جدید، دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند، فهرست امکانات و ظرفیت‌ها، اعم از سالن‎های همایش و تجمعات را در اختیار نامزدها (در چارچوب جدول زمان‌بندی و به صورت عادلانه) قرار دهند.

قزلسفلی ادامه داد: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، کاندیداها برای نخستین بار می‌توانند از ظرفیت رسانه ملی برای تبلیغات انتخاباتی، معرفی خود و برنامه‌هایشان به مردم استفاده کنند.

بنا بر این گزارش، تبلیغات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از نخستین دقایق بامداد امروز (پنجشنبه) همزمان با سراسر کشور در استان فارس آغاز شد و تا ساعت 8 صبح روز ۱۰ اسفندماه جاری ادامه خواهد داشت.

یادآور می‌شود، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهار ساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه، ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha