رقابت ۸۸۲ نفر برای انتخابات مجلس در فارس
کد خبر: 4200542
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

رقابت ۸۸۲ نفر برای انتخابات مجلس در فارس

رئیس ستاد انتخابات فارس از تأیید صلاحیت نهایی ۸۸۲ نفر برای رقابت جهت تصدی کرسی در مجلس شورای اسلامی و برگزاری سه رزمایش برای سنجش آمادگی برگزاری انتخابات خبر داد.

اسماعیل قزلسفلی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل قزلسفلی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، امروز، 29 بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز اظهار کرد: انتخابات محور اصلی پیشرفت کشور است و ما راهی نداریم، جز اینکه اصلح‌ترین و مردم‌مدارترین نمایندگان را به مجلس بفرستیم تا ریل‌گذاری پیشرفت مملکت را انجام دهند.

وی در خصوص روند آماده‌سازی برای برگزاری انتخابات نیز گفت: برای مجلس خبرگان تاکنون ۱۳ فرآیند از مجموع ۱۶ فرآیند انتخاباتی انجام شده است. تبلیغات هم از ۲۵ بهمن‌ماه آغاز شده و تا نهم اسفندماه ادامه خواهد داشت. کاندیداها تا سه روز پیش از برگزاری انتخابات می‌توانند انصراف خود را اعلام کنند، اما براساس اطلاعات فعلی، انتخابات مجلس خبرگان در استان فارس با شش نامزد برگزار خواهد شد.

قزلسفلی در خصوص انتخابات مجلس نیز بیان کرد: برای برگزاری این انتخابات باید ۳۲ فرآیند انجام شود که در حال حاضر در مرحله بیست و سوم، یعنی تهیه لوازم و ملزومات برگزاری انتخابات، از جمله تعرفه‌ها هستیم که به تفکیک شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابی فرعی و اصلی، توزیع خواهند شد.

وی از برگزاری دو رزمایش جهت سنجش آمادگی برای برگزاری انتخابات طی روزهای گذشته خبر داد و گفت: در رزمایش دوم که چند روز پیش انجام شد، نتایج خوبی از میزان آمادگی دریافت کردیم و طی روزهای آینده نیز یک رزمایش دیگر برای آمادگی دستگاه‌های احراز هویت و زیرساخت‌ها خواهیم داشت.

به گفته رئیس ستاد انتخابات فارس آموزش عوامل شعب از جمله عوامل اجرایی، نظارت، هیئت بازرسی و عوامل تأمین امنیت در حال انجام است و در این راستا بیش از ۷۸ هزار نفر در استان فارس، سازماندهی شده‌اند.

قزلسفلی همچنین از تشکیل هیئتی پنج نفره جهت بازرسی انتخابات خبر داد و گفت: مهم‌ترین وظیفه هیئت بازرسی، پیشگیری از ایجاد انحراف و تلاش برای اجرای قانون در انتخابات است. همچنین چند روز پیش جلسه هماهنگی شهرستانی هم انجام شد که قرار است هیئت‌های نظارت از فرایند انتخابات مراقبت کنند.

رئیس ستاد انتخابات فارس با بیان اینکه طی هفته اخیر، صلاحیت یک نامزد دیگر هم در حوزه انتخابی شیراز و زرقان تأیید شده و تعداد کل نامزدها به ۳۰۳ نفر رسیده است، اظهار کرد: روند تأیید صلاحیت‌ها تا یکم اسفندماه‌ ادامه دارد، هر چند در دوره‌های گذشته تا چند روز پیش از انتخابات هم شاهد تأیید صلاحیت برخی نامزدها بوده‌ایم، اما به لحاظ قانونی، یکم اسفندماه آخرین روز تأیید صلاحیت‌هاست.

وی از جابه‌جایی حوزه انتخابی ۳۵ نفر در استان فارس خبر داد و گفت: تا این لحظه ۲۰ جابه‌جایی درون استان، هشت نامزد از استان به خارج از استان و هفت نفر هم از خارج به داخل استان داشته‌ایم و همچنان روند رسیدگی به درخواست‌ها و اعتراضات توسط شورای نگهبان ادامه دارد.

قزلسفلی همچنین از احصای ۳٠۲ سالن اجتماعات و ۲۱۹ تابلوی تبلیغاتی در استان فارس، به جز حوزه انتخابیه شیراز و زرقان خبر داد و افزود: این سالن‌ها و تابلوها دسته‌بندی شده و در اختیار فرمانداران حوزه‌های انتخابیه قرار گرفته‌اند تا از طریق قرعه‌کشی و بنا به درخواست نامزدها، در اختیارشان قرار بگیرد. ضمن اینکه بنابر اعلام سازمان صداوسیما، فیلم‌های نامزدها ضبط شده و آماده پخش است و مناظره‌ها در حال انجام و ضبط است. این فیلم‌ها از سوم اسفندماه در شبکه‌های استانی و محلی پخش خواهند شد.

رئیس ستاد انتخابات فارس تعداد نامزدهای تأیید صلاحیت‌ شده در استان فارس را ۸۸۲ نفر اعلام کرد و در خصوص برگزاری برنامه‌های انتخاباتی نیز گفت: به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است که با درخواست‌های مردمی مبنی بر برگزاری تریبون آزاد، مناظره و هر چیزی که به شور انتخاباتی کمک کند، موافقت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس از تشکیل سه هیئت بازرسی، نظارت و پیشگیری از جرایم انتخاباتی، به‌عنوان واحدهای تأمین سلامت و امنیت انتخابات نام برد و در پایان بیان کرد: اهمیت انتخابات بر کسی پوشیده نیست. یکی از مهم‌ترین ارکان نظام هم از طریق انتخابات و توسط مردم تعیین می‌شود و این نشان از مترقی بودن قانون اساسی و نظام سیاسی کشور دارد.

انتهای پیام
captcha