برپایی 100 محفل انس با قرآن طی ماه رمضان در شیراز
کد خبر: 4198647
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
عضو شورای شهر شیراز خبر داد:

برپایی 100 محفل انس با قرآن طی ماه رمضان در شیراز

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز از برگزاری 100 محفل انس با قرآن در محلات و مساجد این کلان‌شهر در ماه مبارک رمضان پیش‌رو خبر داد.

محمدرضا هاجری، عضو شورای شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 18 بهمن در نشست هم‌اندیشی یاوران شورای اسلامی شهر و جمعی از معتمدین محلات شیراز گفت: طرح مسجد و محله محوری درکنار طرح محرومیت زدایی از محلات دو طرح فاخر و مکمل یکدیگر در حوزه سخت‌افزازی و نرم‌افزاری است که می‌توانیم شاهد تغییر و تحولات گسترده در سطح ۱۷۰ محله شیراز باشیم.

وی بیان کرد: در دو سالی که گذشت نزدیک به ۱۸۰ یادواره شهدا به عنوان آبروی محله با بیش از ۵ میلیارد تومان در مناطق یازده گانه ابلاغ و اجرا شد.

هاجری با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ فاطمی بیان کرد: مدیریت شهری با برگزاری ۳۳۰ محفل، موکب و سوگ و جشن فاطمی در ایام شهادت و میلاد و روز زن در مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز همراه با جشن‌های بزرگ شهری در ایام میلاد و روز زن، وفاداری عملی خود را در ترویج فرهنگ فاطمی در تمامی ابعاد به نمایش گذاشته است.

عضو شورای شهر شیراز از برگزاری ۱۵۵ مراسم جشن‌های رجبیه، دهه فجر و شعبانیه در محلات یازده گانه خبر داد و گفت: جشن‌های رجبیه و شعبانیه در محلات می‌تواند شادی، نشاط و شور و سرزندگی را ارتقا و تعالی بخشد و به محلات یازده گانه ابلاغ شده که هر کدام ۵۰ مراسم داشته باشند.

هاجری بیان کرد: در نظر داریم در ماه مبارک رمضان بیش از ۱۰۰ محفل انس با قرآن در محلات و مساجد و ۳۳ تا ۴۵ افطار آسمانی ساده در تمامی محلات برگزار کرده و فضای شهر مقدس شیراز را بهاری کنیم.

وی یادآور شد: سال قبل در ۶۲ مسجد محلات شیراز، مراسم معنوی اعتکاف برگزار شد که امسال این عدد به ۱۲۵ با اعتباری نزدیک به ۴ میلیارد تومان رسید که نسبت به سال قبل دو برابر شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز گفت: به‌منظور مرمت، بازسازی و بهسازی ۳۷۰ مسجد و حسینیه در سطح مناطق یازده گانه، مبلغ 17 میلیارد تومان تومان در نظر و در اختیار مناطق یازده گانه قرار گرفت تا با نظارت ناظرین شورا در مناطق و از طریق گروه‌های جهادی مساجد و حسینیه‌های هدف بازسازی شوند.

هاجری افزود: تخصیص ۱۲ درصد بودجه پیشنهادی ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ به تقویت، ارتقا و تعالی فرهنگی به شهر مقدس شیراز کمک کرده است، چنانچه همراه با تدبیر، پیوست فرهنگی و توزیع در طرح و برنامه های محلات و مناطق باشد، می تواند تغییر و تحولات مناسبی در حوزه های فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی،آموزشی و علمی ایجاد کند.

غلامرضا شهریاری، مشاور شهردار شیراز در حوزه ارتباطات مردمی نیز در این مراسم با تقدیر از توان جهادی یاوران شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: یاوران شورای محلات سرمایه اجتماعی مدیریت شهری هستند.

وی با اشاره به تدابیر مدیریت شهری فعلی گفت: امروز دوران تحول شهرسازی کلان‌شهر شیراز شتاب گرفته و شهرداری هیچ پروژه تعطیلی ندارد.

انتهای پیام
captcha