نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود
کد خبر: 4198413
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
به میزبانی شیراز؛

نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود

چهاردهمین نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های کشور از روز چهارشنبه، ۱۸ بهمن در شیراز آغاز خواهد شد.​

نشست خبری تولیت حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 17 بهمن در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های کشور با حضور ۲۵٠ نفر از اساتید انقلاب اسلامی و اندیشمندان حوزه انقلاب اسلامی به مدت ۲ روز و به میزبانی حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد، افزود: برگزارکنندگان این همایش، انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران، دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشکده معارف و اندیشه اسلامی تهران، دانشگاه الهیات شهید بهشتی تهران و معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هستند.

وی هدف از برگزاری این همایش را در وهله اول، هم‌اندیشی علمی و اندیشه‌ای پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری عنوان کرد و گفت: دومین هدف این همایش، به بررسی و تحلیل مسائل منطقه، محور مقاومت و درگیری‌هایی که در ماه‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، اختصاص دارد و فکر می‌کنم هر دو مسئله‌ هدف ما روی یکدیگر تاثیر مستقیم دارند.

کلانتری گفت: بارها از زبان مقام معظم رهبری، اهمیت این انتخابات را شنیده‌ایم. در شرایط خاص منطقه که رژیم صهیونیستی به وجود آورده است، مسئله انتخابات اهمیت بیشتری هم پیدا کرده است. قدرت و تأثیرگذاری نظام جمهوری اسلامی در منطقه، اعتلا و پیشرفت انقلاب در آینده تا اندازه زیادی در گرو انتخابات باشکوه و همه جانبه پیش رو است.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی کشور افزود: همه این مسائل در نشست علمی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد و یکی از نشست‌های درجه یک کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برای دومین بار میزبانی این نشست به حرم حضرت احمد بن موسی (ع) واگذار شده است، گفت: امیدواریم مباحث این نشست، هم به ارتقای اندیشه‌ای خود اساتید کمک کند و هم منجر به تولید محتوای خوب در فضاهای علمی کشور شود.

تولیت آستان احمدی و محمدی(ع)، یکی دیگر از اهداف این نشست‌ را هم‌افزایی اساتید در زمینه تدریس انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها بیان کرد و گفت: این جمع هم به لحاظ کمی و هم کیفی، قطعاً در فضای دانشگاه‌های کشور می‌تواند به ارتقای دانشی به‌خصوص برای جوانان تأثیرگذار باشد.

کلانتری یکی از ویژگی‌های نشست امسال را تهیه ۴۵ مقاله توسط اساتید عنوان کرد که در همایش پیش‌رو ارائه خواهد شد و سپس افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، مصطفی ملکوت، یعقوب توکلی، نیره قوی، محمد شفیعی‌فر، رحمت‌الله مرزوقی و محمد موذنی و جمع دیگری از اساتید در این همایش‌ سخنرانی خواهند کرد.

وی افزود: در حاشیه این نشست، اساتید به مدت ۴ ساعت با یکدیگر به بحث آزاد و هم‌اندیشی جهت بررسی تأثیرگذاری بیشتر در درس انقلاب اسلامی و شیوه انجام تبیین در انقلاب اسلامی و همچنین چگونگی حضور بیشتر دانشجویان در انتخابات پیش‌ رو می‌پردازند.

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از منوچهر متکی وزیر پیشین امور خارجه، حسین موی بران و سعدالله زارع به عنوان دیگر میهمانان ویژه این نشست یاد کرد که در رابطه با مسائل منطقه به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

یادآور می‌شود، چهاردهمین نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های کشور روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۱۸ و ۱۹ بهمن‌ماه در حرم مطهر شاهچراغ پخش خواهد شد. این نشست به طور کامل از کانال آپارات شاهچراغ (ع) و به تناوب از شبکه‌های مختلف سینما پخش خواهد شد.​

انتهای پیام
captcha