تلاش آموزش و پرورش فارس برای تحقق یک خواسته مهم رهبری
کد خبر: 4195365
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۱

تلاش آموزش و پرورش فارس برای تحقق یک خواسته مهم رهبری

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: این نهاد بدون جانبداری از هیچ حزب و جریان خاصی، با تمام قوا در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در مسیر حضور حداکثری و برگزاری انتخاباتی پرشور تلاش می‌کند.

تلاش آموزش و پرورش فارس برای تحقق یک خواسته مهم رهبریبه گزارش ایکنا از استان فارس، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، دوم بهمن‌ماه در نشست برخط با مدیران، رؤسا و اعضای شورای معاونان ادارات آموزش و پرورش سراسر استان، با موضوع تحقق منویات مقام معظم رهبری در مسیر حضور حداکثری و برگزاری انتخاباتی پرشور گفت: با توجه به برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در 11 اسفندماه سال جاری در حرکت ابتکاری هیئت اندیشه‌ورز با هدف تلاش برای حضور حداکثری در انتخابات، در آموزش و پرورش استان تشکیل شده است.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز مشارکت حداکثری در انتخابات آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: در راستای تحقق مشارکت حداکثری نیازمند همدلی و همراهی همه بخش‌ها و ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش استان هستیم.

عسکری تصریح کرد: مجموعه آموزش و پرورش استان فارس بدون جانبداری از هیچ حزب و جریان خاصی، با تمام قوا در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در مسیر حضور حداکثری و برگزاری انتخاباتی پرشور تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورزی فراهم کردن شرایط متناسب برگزاری انتخابات پرشور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است، گفت: رؤسای ادارات همجوار آموزش و پرورش با تعامل با یکدیگر برنامه‌های خود را به اشتراک بگذارند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سهم سایر دستگاه‌ها در حل مشکلات آموزش و پرورش بیان کرد: مدیران آموزش و پرورش سراسر استان مشکلات کاری خود را احصا و تلاش کنند با تعامل سازنده با سایر سازمان‌ها و ادارات آنها را رفع کرده و در صورت عدم این امر حتماً موارد به استان اعلام تا از طریق استاندار و نماینده عالی دولت در استان در حل این مسائل حرکت کنیم.

هویت‌سازی؛ مهم‌ترین هدف هیئت‌های اندیشه‌ورز مدارس

حمیدرضا شعبانی، دبیر هیئت اندیشه‌ورز مشارکت حداکثری در انتخابات آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: در سند تحول بنیادین یکی از ساحت‌های مهم تربیت دانش‌آموزان تربیت اجتماعی، سیاسی است و درخصوص اهمیت مشارکت و نقش‌آفرینی دانش‌آموز بسیار تأکید شده است.

وی افزود: هیئت‌های اندیشه‌ورز مشارکت حداکثری علاوه بر ادارات آموزش و پرورش سراسر استان در قالب اصل مدرسه‌محوری در همه مدارس و با حضور معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنها تشکیل و با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های آنان به‌طور جدی فعالیت کنند.

شعبانی با توصیه به اینکه ادارات آموزش و پرورش سراسر استان با برگزاری جلسه با مدیران مدارس به تشریح شیوه‌نامه مشارکت حداکثری بپردازند، هدف مهم هیئت‌های اندیشه‌ورز مدارس هویت‌سازی در دانش‌آموزان است، گفت: از ظرفیت جلسات آموزش خانواده مدارس در راستای این امر مهم استفاده شود.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس بیان کرد: تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در سطح ادارات آموزش و پرورش و مدارس استان با هدف کوتاه‌مدت مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفند و هدف درازمدت هویت‌بخشی به دانش‌آموزان برای حساسیت داشتن نسبت به میهن و سرنوشت‌شان صورت گرفته است و برای شروع به کار هیئت مذکور در مدارس تعداد ۱۶ پیشنهاد ارائه شده است.

وی با تأکید بر برگزاری همایش رأی اولی‌ها در مناطق و شهرستان‌ها اظهار کرد: از ظرفیت دهه فجر، همچنین برپایی جلسات مناظره برگزاری تریبون‌های آزاد و مناظره‌های دانش‌آموزی و پاسخ‌گویی به شبهات و... در تقویت مشارکت حداکثری بهره‌مند خواهیم شد.

جواد ایزدی، رئیس اداره حراست اداره‌کل آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا فضای مشارکتی خوبی را در سطح جامعه حاکم کنیم، گفت: در فرآیند فعالیت‌های مرتبط با حضور و مشارکت حداکثری استفاده از امکانات دولتی در حمایت فرد یا افراد ممنوع است.

در این جلسه تعدادی از مدیران و رؤسای آموزش و پرورش فارس به ارائه پیشنهاداتی درخصوص افزایش مشارکت و انتخاباتی پرشور پرداختند.

انتهای پیام
captcha