طوفان‌ الاقصی زمینه اتحاد و همدلی کشورهای اسلامی را رقم زد
کد خبر: 4183259
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

طوفان‌ الاقصی زمینه اتحاد و همدلی کشورهای اسلامی را رقم زد

معاون فرهنگی مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه طوفان‌ الاقصی نشان داد که رژیم صهیونیستی صدمه‌پذیر است، گفت: طوفان‌ الاقصی باعث شد کشورهای اسلامی به خودشان بیایند و در فکر اتحاد و همدلی باشند.

شابدین معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، علیرضا شابدین، معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی گلستان روز گذشته، 29 آبان در اردوی فرهنگی رابطین مدارس علوم دینی اهل‌سنت گفت: امروز غیرمسلمانان هم جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی گلستان با اشاره به اینکه، امام راحل از همان بدو انقلاب اهمیت مسئله فلسطین را با نامگذاری روز قدس به جهانیان نشان داد، افزود: حضرت امام خمینی‌(ره) بیان کردند که فلسطین پاره تن اسلام است و امروز وظیفه داریم در جای جای دنیا و در هر مکانی که صدای مظلوم و مسلمانی بلند شود، اعلام حمایت کرده و به آن لبیک بگوییم.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز اسلامی گلستان، حمایت معنوی را نیاز همه جانبه مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین بیان کرد و گفت: امروز وظیفه داریم به هر نحو ممکن با اعلام انزجار و صدور بیانیه حمایت خود را از مظلومان عالم و خصوصاً مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین اعلام کنیم.

شابدین تصریح کرد: متأسفانه برخی از کشورهای اسلامی که به ادعا پرچمدار حمایت از مظلومان هستند، اعلام حمایت خود را از اسرائیل غاصب و رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنند و در حال عادی‌سازی روابط هستند.

وی با تأکید بر اینکه، گروه کوچک حماس طوفان‌ الاقصی را رقم زد، افزود: این اقدام حماس به جهانیان اعلام کرد که فلسطین و غزه وجود دارد و ابهت پوشالی گنبد آهنین را به جهانیان نشان داد. همچنین نشان داد که رژیم صهیونیستی صدمه‌پذیر و زخمشان ترمیم ناپذیر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز اسلامی گلستان با بیان‌ اینکه طوفان‌ الاقصی باعث شد کشورهای اسلامی به خودشان بیایند و در فکر اتحاد و همدلی باشند، ادامه داد: کشورهای اسلامی وقتی چنین جنایاتی رخ داد به چنین طرز فکری دست یافتند در حالی که می‌توانستند قبل از وقوع چنین جنایات و ظلم‌هایی به فکر اتحاد امت اسلامی برای مقابله و ایستادگی در برابر اسرائیل و دشمنان باشند.

وی با تأکید بر اینکه امروز مسلمان و غیرمسلمان پرچم فلسطین را برافراشته و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند، تصریح کرد: وظیفه داریم در هر نشستی که در جهت حمایت از فلسطین و غزه است حضور پیدا کنیم و اگر در غزه چنین جنایات و اتفاق‌هایی می‌افتد ما هم مضطرب، نگران و اعلام حمایت و همدردی داشته و مطالبه‌گری خود را داشته باشیم.

شابدین همچنین در بخشی از سخنانش در خصوص حوزه فعالیت‌های معاونت فرهنگی مرکز اسلامی گلستان، محورها و برنامه‌های فرهنگی و مرکز، ساماندهی سامانه‌ای ارائه خدمات و نقش‌آفرینی رابطین مدارس علوم دینی اهل‌سنت مطالبی عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha