طوفان الاقصی آغازی برای نابودی رژیم جنایتکار اسرائیل است
کد خبر: 4180326
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
رئیس دانشگاه لرستان:

طوفان الاقصی آغازی برای نابودی رژیم جنایتکار اسرائیل است

علی نظری با بیان اینکه ذهن و قلب امت اسلامی همراه با جبهه مقاومت غزه و فلسطین است و آرمان فلسطین همیشه پابرجاست، گفت: شجاعت مردم فلسطین باعث نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود و طوفان الاقصی آغازی برای نابودی این رژیم جنایتکار است.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، کنفرانس مشترک دانشگاه لرستان و دانشگاه بغداد، صبح امروز، 15 آبان‌ماه با موضوع «فلسطین در وجدان امت اسلامی» به‌صورت حضوری و مجازی در سالن کنفرانس دانشگاه لرستان با حضور علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، منیر حمید السعدی، رئیس دانشگاه بغداد، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و حازم عدنان احمد، رئیس بخش ادیان مقارن دانشکده علوم اسلامی دانشگاه بغداد و از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان و دانشگاه بغداد برگزار شد.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این کنفرانس گفت: مردم فلسطین یک مردم شجاع و حماسی هستند و برگزاری این‌گونه کنفرانس‌ها، اجتماعات و نشست‌ها کمترین کار ممکن در حمایت از این مردم است.

وی با بیان اینکه براساس آموزه‌های حضرت علی(ع) بشریت باید شجاعت داشته باشد و همواره از حق دفاع کند؛ در اینجا، حق، دفاع از مردم مظلوم فلسطین است، ادامه داد: بر پایه تعالیم دین اسلام همیشه باید در برابر دشمنان دین اسلام مقاوم بود و ایستادگی کرد.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی یک عملیات توسط جوانان شجاع غزه بود و این جوانان مایه افتخار و مباهات هستند، اظهار کرد: باطل که صهیونیستم است رفتنی است و این وعده الهی است. رژیم صهیونیستی فرعون زمانه است که در حال قتل‌عام کودکان و زنان غزه و فلسطین است. شجاعت مردم فلسطین باعث نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود و طوفان الاقصی آغازی برای نابودی این رژیم جنایتکار است.

وی با بیان اینکه ما مردم آموخته‌ایم که همچون امام حسین(ع) باید صبور بود تا به پیروزی نهایی برسیم که همان نابودی رژیم صهیونیستی است، اضافه کرد: ذهن و قلب امت اسلامی همراه با جبهه مقاومت غزه و فلسطین است و آرمان فلسطین همیشه پابرجاست.

امت اسلامی محتاج قهرمانان ذوب شده در تعالیم اسلام است

حجت‌الاسلام مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در این کنفرانس مشترک گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری، امت اسلامی به حضور و داشتن قهرمانان ذوب شده در تعالیم اسلام همچون شهید حاج قاسم سلیمانی‌ها و شهید ابومهدی مهندس‌ها و شهید فتحی شقاقی‌ها محتاج است.

وی با بیان اینکه دشمن خبیث صهیونیستی که به فرموده امام خمینی(ره) همچون غده سرطانی بر مقدسات اسلامی چنگ انداخته است به‌طور یقین رفتنی است و این وعده الهی است، ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری، این جرثومه جنایت و فساد و خباثت یعنی رژیم صهیونیستی به لبه پرتگاه سقوط نزدیک‌تر شده است و بی‌شک ضربه نهایی برای از بین بردن خانه عنکبوتی اسرائیل فرود می‌آید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان با بیان اینکه بوق‌های تبلیغاتی غرب در خدمت رژیم صهیونیستی هستند، اما با مجاهدت فرهیختگان و اهل قلم و صاحبان کرسی و تربیون در جهان اسلام، تبلیغات دروغین رسانه‌های غرب ناکام خواهد ماند و در نهایت با مجاهدت مردم فلسطین و همراهی امت اسلامی قدس شریف از یوغ اشغالگری اسرائیل نجات خواهد یافت، اضافه کرد: براساس تعالیم قرآن کریم دین مبین اسلام، مسلمانان نباید در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی سکوت کنند و این جنایت در همه محافل باید محکوم شود.

اهمیت جایگاه فلسطین در وجدان امت اسلامی

منیر حمید السعدی، رئیس دانشگاه بغداد نیز  بر این نکته تأکید کرد: برگزاری این‌گونه نشست‌ها و کنفرانس علمی بین دانشگاهی یک گام از سوی دانشگاه‌های کشورهای اسلامی برای تقویت انسجام این کشورها در رویارویی با رژیم صهیونیستی است.

وی ضمن تشکر از مسئولان دانشگاه لرستان و بیان اینکه موضوع و مسئله فلسطین، بدون تردید وجدان امت اسلامی را بیدارتر کرده است، خواستار این شد که این‌گونه همکاری‌ها با موضوعات مشترک امت اسلامی، گسترش یابد.

حازم عدنان احمد، رئیس بخش ادیان دانشکده علوم اسلامی دانشگاه بغداد نیز در سخنانی ضمن آنکه تاریخچه‌ای از چگونگی شکل‌گیری رژیم صهیونیستی گفت: برگزاری راهپیمایی‌های مختلف در سراسر جهان نشان می‌دهد نه فقط وجدان امت اسلامی بلکه وجدان همه انسان‌های جهان به درد آمده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به راحتی مشغول بمباران کودکان، زنان و بیمارستان‌هاست که بزرگ‌ترین جنایت علیه بشریت است، افزود: برخی حکام کشورهای اسلامی، متأسفانه به علت مصلحت‌اندیشی‌های فردی دچار انفعال شده‌اند و این‌گونه حکام نماینده ملت خودشان نیستند.

حازم عدنان احمد ادامه داد: وجدان امت اسلامی درباره فلسطین همواره بیدار و آگاه است و حمایت خود از فلسطین را با روش‌های گوناگون اعلام کرده است.

در این کنفرانس مشترک حضوری و مجازی، اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان و دانشگاه بغداد نیز هر کدام دیدگاه‌های خود را درباره طوفان الاقصی و مقاومت غزه و فلسطین بیان کردند.

یادآور می‌شود، کنفرانس مذکور با همکاری دفتر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه لرستان، گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان، تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان لرستان و سازمان بسیج اساتید استان لرستان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha