اسرائیل با تخریب مساجد در پی ریشه‌کنی اسلام است
کد خبر: 4178700
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
مسئول کانون‌های مساجد همدان:

اسرائیل با تخریب مساجد در پی ریشه‌کنی اسلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عزیزی با تأکید بر اینکه اسرائیل با تخریب مساجد در پی ریشه‌کنی اسلام و مردم غزه است، گفت: مردم مظلوم فلسطین امیدوار به وعده الهی باشند که پیروزی برای آزادی‌خواهان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عزیزی، مسئول کانون‌های مساجد استان همدانحجت‌الاسلام والمسلمین علی عزیزی، مسئول کانون‌های مساجد استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه شاهد ویران شدن ده‌ها مسجد در غزه و به خاک و خون کشیدن زن، کودک، پیر و جوان هستیم، اظهار کرد: صهیونیسم با این شیوه اقدام به یک نسل‌کشی مدرن کرده است.

وی گفت: خداوند برای مسجد تقدسی قرار داده است؛ در دوران‌های مختلف مساجد پایگاه معنوی و محل تمرکز برای ظلم‌ستیزی و دفاع از کیان اسلامی بوده است، اما صهیونیست‌ها با تخریب مساجد و حتی کلیساهایی که برای ادیان مختلف بوده، نشان دادند به هیچ دین و آیینی پایبند نیستند و کورکورانه اقدام به کشتار کرده‌اند.

عزیزی با تأکید بر اینکه وعده الهی حق است و ما دلخوش به فرموده‌های ائمه اطهار(ع) هستیم، اظهار کرد: اسرائیل با این کشتار و قتل مردم بی‎‌گناه خودش هم می‌داند که در مسیر نابودی قرار گرفته و نفس‌های آخرش را می‌کشد و سنت الهی بر این است که اهل دین و حزب‌الله بر حزب مشرکان غالب شود.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: در آیت‌الکرسی می‌خوانیم طاغوت در مقابل روحانیت الله و اهل ایمان استواری ندارد، همچنین آیات آغازین سوره قصص نیز می‌فرماید خداوند اراده کرده مستضعفان جهان بر کل جهان حکومت کنند‌. این آیات برای تمامی اعصار بیان شده است‌. مشابه این اتفاقات در اعصار مختلف وجود داشته و به صورت‌های مختلف در قرآن به آن اشاره شده است، وقتی سپاه حضرت موسی(ع)، سپاه عظیم فرعون را دیدند شروع به اعتراض و گله کردند، اما در این حین حضرت موسی(ع) عبارتی زیبا و سراسر آرامش بیان کردند که همانا ترس و واهمه نداشته باشید که خدا با ماست.

مسئول کانون‌های مساجد استان همدان اظهار کرد: مساجد سنگرهای اسلام هستند که اگر حفظ شوند اسلام حفظ خواهد شد و دشمن در این زمینه واقف است و برای همین به تخریب مساجد می‌پردازد اما تقدیر و سنت الهی چیز دیگری است.

صهیونیسم جنگ‌های صدر اسلام را برای خود یادآوری کند

عزیزی با تأکید بر اینکه صهیونیسم و دشمنان اسلام باید جنگ‌های صدر اسلام را برای خود یادآوری کنند، افزود: یزید خانه خدا را به آتش کشید و خود بلافاصله در مدت کوتاهی به درک واصل شد، اما خانه خدا همچنان هست و یزید و یزیدیان ویران شدند. سپاه ابرهه نیز با خدم و حشم به مسلمانان حمله کرد، اما خداوند با پرنده‌های ابابیل و ناچیز آنها را نابود کرد و این سنت الهی است که حزب‌الله پیروز خواهد بود.

وی یادآور شد: امام علی(ع) می‌فرمایند دنیا پس از سرکشی به ما روی می‌آورد و در ادامه با زبانی بسیار ساده برای مردم توضیح می‌دهد که وارثان زمین مستضعفان هستند. همچنین خداوند نیز در آیه پنجم سوره قصص می‌فرماید: «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ؛ خداوند منت نهاده و اراده کرده مردم مستضعف را پیشوایان و وارثان جهان قرار دهد.»

عزیزی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ما نیز نگاه قرآنی به مسئله غزه دارند و آینده روشنی را برای آنها پیش‌بینی می‌کنند، افزود: براساس آیات قرآن زمانی خداوند در کنار انسان قرار می‌گیرد که تمام توکلش به خداوند باشد، وقتی خبر سپاه ابرهه به عبدالمطلب رسید با توکل کامل به خداوند در این مسیر ایستادگی کرد و این توکل قاطع به معنای توحید و خداشناسی اوست. عبدالمطلب وقتی حمله ابابیل و پرندگان را مشاهده می‌کند به سپاه خود می‌گوید همه به خانه‌های خود بروید و بیرون نیایید که خداوند برای حفظ حرم خود و مسجدالحرام این پرندگان را فرستاده است.

مسئول کانون‌های مساجد استان همدان تأکید کرد: در این جریان اعتقاد عمیق قلبی به امامت در کنار یکتاپرستی قرار گرفت و به عبارتی مردم سخنان پیشوا و رهبر خود را قبول کردند و به سمت منازل خود رفتند. زمانی ما مسلمانان به پیروزی قاطع می‌رسیم که در ابتدای امر توحید را در دل و قلب خود باور داشته باشیم و خداوند را یگانه یاریگر خود بدانیم، سپس رهبری یگانه داشته باشیم و به فرامین ایشان عمل کنیم.

وی بیان کرد: در جنگ ۳۳ روزه لبنان که اسرائیل به آنها حمله کرده بود رهبر معظم انقلاب این پیام را به نیروهای مقاومت لبنانی داد که شما پیروزید و آنها با توکل و ایمان قلبی به خداوند و گوش دادن به فرامین رهبر معظم انقلاب بر اسرائیل پیروز شدند و شکست مفتضحانه‌ای را برای خود رقم زدند.

انتهای پیام
captcha