۱۳ آبان فرصتی برای تبیین حماسه غزه است
کد خبر: 4177326
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲

۱۳ آبان فرصتی برای تبیین حماسه غزه است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی با بیان اینکه برنامه‌های 13 آبان امسال باید با محوریت همدردی و حمایت از حماسه غزه برگزار شود، گفت: این روز، بهترین فرصتی است که مباید برای تبیین رویدادها غزه استفاده شود.

سید مجتبی آل یاسین، معاوت توسعه مدیریت و برنامه ریزی استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا؛ سیدمجتبی آل‌یاسین، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی، امروز، اول آبان در جلسه هم‌اندیشی ویژه‌برنامه مراسم گرامیداشت 13 آبان (روز دانش‌آموز) که در استانداری مرکزی برگزار شد، ضرورت تدوین و تنظیم برنامه‌های متنوع و محتوا محور در این ایام را توصیه کرد و افزود: با توجه به اتفاقات اخیر در غزه و به شهادت رسیدن شمار بسیاری از مردم مظلوم و بی‌دفاع این منطقه، ضروری است برنامه‌ها با محوریت همدردی و حمایت از آنان برگزار شود.

وی با بیان اینکه فضای برگزاری ویژه‌برنامه‌های 13 آبان باید نسبت به سال‌های گذشته متفاوت باشد، اظهار کرد: با توجه به سالروز شهادت محمدحسین فهمیده در روز 8 آبان، باید برنامه‌هایی با محوریت‌های مختلف از این روز تا 13 آبان در سطح مدارس و دانشگاه‌ها در نظر گرفته شود.

آل‌یاسین با اشاره به اینکه روز 13 آبان روز ملی استکبارستیزی است و نباید این روز را به دانش‌آموزان محدود دانست، تصریح کرد: این ایام بهترین فرصتی است که می‌بایست برای تبیین رویدادها و حماسه غزه استفاده شود. همچنین در این ایام از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سطح دانشگاه ها نباید غافل شد.

وی اضافه کرد: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر محورهایی است که می‌توان در قاب برگزاری یادواره شهدا در مداری پیش‌بینی کرد. 13 آبان، با عنوان مهم استکبارستیزی شناخته می‌شود و ضروری است امسال این مراسم پررنگ‌تر از هر سال برگزار شود.

آل‌یاسین حضور مدیران حاذق، توانا و خوش‌بیان در مدارس و دانشگاه‌ها را خواستار شد و افزود: روز دانش‌آموز، فرصتی طلایی است تا اهداف اتفاقات 13 آبان از سال 43 تا 58 بازبینی و بازگویی شود. برگزاری این مراسم باشکوه هرچه بهتر نیاز به اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسئولان و هم‌افزایی آنان است.

وی در پایان با بیان اینکه به منظور برگزاری مراسم روز دانش‌آموز در سطح استان در قالب راهپیمایی یا تجمع منتظر ابلاغیه مرکز هستیم، اعلام کرد: برگزاری مراسم طبق هریک از این موارد استان آمادگی دارد برنامه‌ها را با کیفیت مطلوب برگزار کند. فراهم‌آوری غرفه‌های متعدد و معرفی صنایع استان در کنار سایر ظرفیت‌ها باید مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha