طوفان الاقصی نماد استقلال‌ طلبی فلسطینیان بود
کد خبر: 4176944
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲

طوفان الاقصی نماد استقلال‌ طلبی فلسطینیان بود

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی نماد روحیه استقلال طلبی فلسطینیان بود، گفت: به دنبال این عملیات اسرائیل می‌خواهد از طریق این کشتار وسیع ابهت از دست رفته خود را باز پس گرفته و یا زهر چشمی از مردم غزه بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی صفایی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه بوعلی سیناحجت‌الاسلام والمسلمین مهدی صفایی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه بوعلی سینا در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: اجرای عملیات طوفان الاقصی که تشکیلات خودگردان هیچ دخالتی در این زمینه نداشته، حاکی از روحیه استقلال طلبی فلسطینیان است، با وجود اینکه پس از عملیات بسیاری از مردم غزه خانه‌هایشان ویران شد و عزیزان خود را از دست دادند اما با این وجود حمایت خود را از جبهه حماس اعلام می‌کردند و این نشان از روحیه استقلال طلبی فلسطینیان دارد.

وی با اشاره به اینکه طوفان الاقصی شاهکاری بود که هیچ‌گاه به فکر اسرائیل خطور نکرده بود، افزود: این اتفاق از درون غزه شکل گرفته چرا که نوار غزه توسط اسرائیل محاصره شده و تمام رفت و آمدهای این افراد را محدود و کنترل می‌کرد.

صفایی تصریح کرد: وقتی عملیاتی با چنین گستره اطلاعاتی رخ می‌دهد نشانگر این مطلب است که صهیونیست‌ها آنچه که درباره فلسطینیان تصور می‌کردند کاملاً اشتباه است، حماس در شرایطی این عملیات را انجام داد که کاملاً در محاصره بود. اکنون اسرائیل اعتمادی که از طریق گنبد آهنین برای خود جلب کرده بود را از دست داده و بسیاری از اسرائیلی‌ها از سرزمین اشغالی فرار کرده‌اند، اگر بخواهند تعداد جدیدی از یهودی‌ها را دوباره در این منطقه ساکن کنند امکان‌پذیر نخواهد بود. این وعده‌ای بود که رهبر انقلاب فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا گفت: این شدت و حدتی که اسرائیلی‌ها در کشتار مردم بی‌دفاع و غیرنظامی غزه به‌کار می‌برند علی رغم افکار عمومی که آنها را رد می‌کند، حاکی از سردرگمی اسرائیل از ضربه‌ای است که توسط حماس خورده و این ضربه به حدی بوده که ابهت آنها را شکسته است و از طریق این کشتار وسیع می‌خواهند ابهت از دست رفته خود را باز پس گرفته و یا زهر چشمی از مردم غزه بگیرد.

وی تأکید کرد: آینده اسرائیل از این جهت تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد که امنیتی را که برای خود ساخته بودند چه از طریق گنبد آهنین و چه از طریق تجهیزات، کارایی لازم را در برابر جبهه حماس نداشته است.

صفایی درباره بمباران بیمارستان المعمدانی نیز گفت: از گذشته اسرائیل هیچ توجهی به افکار عمومی نمی‌کرد و با پشت گرمی که به قدرت‌های دنیا داشته همچنان بر کشتار خود ادامه می‌داده اما اکنون ادامه این روند آنها را به مخمصه خواهد کشاند، چراکه مردم مسلمان با ادامه این روند چاره‌ای جز مقابله فیزیکی و عملیاتی نخواهند داشت و این به نابودی اسرائیل منجر خواهد شد. از طرفی توجه افکار عمومی به سمت مردم غزه کم کم بر سیاستمداران کشورها نیز تأثیر می‌گذارد و چهره واقعی آمریکا و اسرائیل به همگان مشخص می‌شود و این در طولانی مدت این دو را به ورطه نابودی خواهد کشاند. 

عاطفه ابرار پیراسته

انتهای پیام
captcha