رونمایی از سکه حرمین در شیراز
کد خبر: 4176016
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴

رونمایی از سکه حرمین در شیراز

در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه طلا، نقره، جواهرات، گوهرسنگ‌ها از سکه حرمین رونمایی شد.

رونمایی از سکه حرمین، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، نقره، جواهرات، گوهرسنگ‌ها ساعت، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته و همچنین بیست و دومین جشنواره تخصصی آرایشی بهداشتی شیراز عصر امروز، 25 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شیراز برگزار شد.

در این مراسم از سکه حرمین با حضور مسئولان استان فارس رونمایی شد. این سکه طی تفاهم‌نامه‌ای با مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و طرح ملی هنر در حرم در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی ۳ هزار و ۴۰۰ ساعت مطالعه استنادی و میدانی توسط کارشناسان طراحی و ساخته شد.

محسن نهاوندی در این مراسم با بیان اینکه نمایشگاه طلا، نقره، جواهرات، گوهرسنگ‌ها، ساعت، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته با متراژ ۶ هزار متر مربع در سالن حافظ برپا شده است، گفت: ۶۰ مشارکت کننده در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس از حضور تولیدکنندگان ۷ استان کشور در این نمایشگاه خبر داد و گفت: این دو نمایشگاه تا ۲۸ مهر ماه برپاست.

حمیدرضا ایزدی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس نیز در این مراسم گفت: هدف از ایجاد  صنعت نمایشگاهی در راستای گردآمدن تولید کنندگان و فعالان در حوزه‌های مختلف جهت بازارشناسی، بازاریابی، معرفی محصولات و برندینگ همچنین ارائه ایده‌ها و ابتکارات جدید است که در این مسیر، نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید را عرضه می‌کنند تا بازدیدکنندگان نمایشگاهی بتوانند در کسب و کار خود از این مهم بهره  ببرند.

وی با اشاره به تبادل نظر تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و طراحان در صنعت طلا و جواهرات افزود: اهمیت نمایشگاه در صنعت طلا و جواهر، عبور از تولید سنتی به  تولید صنعتی و مدرن و بهره مندی از تکنولوژی‌ها، علم و دانش روز است.

مرتضی شریفی، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این مراسم با تأکید بر آموزش‌های مستمر در صنوف طلا و جواهر در سطح استان گفت: تلاش می‌شود تمام تولید کنندگان از ظرفیت و پتانسیل خوب در حوزه طلا و جواهرات در راستای توسعه تولید، افزایش ثروت و رشد اشتغال بهره‌مند شوند.

بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهرات  تهران هم دراین آیین گفت: صنعت طلا و جواهر نقش محوری و ارزآوری در کشور دارد و امیدواریم شاهد رشد، ارتقا و پیشرفت این صنعت با کمک دست‌اندرکاران بخش دولتی و خصوصی باشیم.

 

انتهای پیام
captcha