ظرفیت قرآنیان برای کمک به آموزش و پرورش به‌کار گرفته شود
کد خبر: 4175373
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
کسرایی:

ظرفیت قرآنیان برای کمک به آموزش و پرورش به‌کار گرفته شود

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس آموزش و پرورش را مهم‌ترین و فراگیرترین نهاد علمی و فرهنگی کشور عنوان و بر ضرورت همکاری و استفاده از ظرفیت قرآنیان برای کمک به این نهاد تأکید کرد.

زهرا کسرائی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان فارسزهرا کسرائی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در تربیت قرآنی گفت:‌ آموزش و پرورش مهم‌ترین و فراگیرترین نهاد علمی و فرهنگی کشور است، لذا همه ما قرآنیان وظیفه داریم در خدمت این نهاد علمی و تربیتی بوده و برای پرورش جوانان با سواد مؤمن و متدین تلاش کنیم. در همین راستا بیستمین جلسه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان فارس با حضور لیلی رشیدی، کارشناس مسئول قرآن‌، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس برگزار شد تا بتوانیم دغدغه‌های خود را با این سازمان در میان بگذاریم.

وی هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس را وزنه و بازوی قرآنی در حوزه فعالیت‌های قرآنی بانوان توصیف کرد و افزود: در این نشست رشیدی از پیشنهاد همکاری با هیئت اندیشه‌ورز بانوانی قرآنی استقبال کرد.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس در ادامه به تشریح مصوبات نشست مذکور پرداخت و گفت:‌ انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه فی مابین اداره‌کل آموزش و پرورش، اداره‌کل تبلیغات اسلامی و هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در خصوص طرح استعدادهای برتر قرآنی دختران نوجوان با رویکرد جهاد تبیین از جمله مصوبات این جلسه بود.

وی همکاری سه‌ جانبه در اجرای هرچه بهتر طرح بشری که از طرح‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش است و برگزاری جلسات مستمر به جهت آسیب‌شناسی مسابقات دانش‌آموزی و تعامل نسبت به همکاری در برگزاری هرچه بهتر مسابقات سال جاری را از دیگر مصوبات این جلسه برشمرد.

کسرایی بیان کرد: همچنین اطلاع‌رسانی و تشویق معلمان قرآن آموزش و پرورش نواحی چهارگانه شهرستان شیراز به‌منظور حضور پرشور در جلسه قرآنی حسام قانعی با محتوای آموزش روش تدریس آموزش‌های عمومی و متوسطه قرآن کریم از دیگر مصوبات این جلسه بود.

به گفته رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس، تعامل سه جانبه در خصوص ارتقا و بازآموزی داوران قرآنی موجود در آموزش و پرورش استان و همچنین آموزش نیروهای جدید و اجرای اردوهای قرآنی مشترک ویژه دانش‌آموزان دختر از دیگر مصوبات این جلسه بودند.

وی در پایان گفت: همچنین در این نشست هیئت اندیشه‌ورز اعلام آمادگی خود را نسبت به تولید محتواهای فرهنگی جهت اجرا در اردوهای دانش‌آموزی ابراز کرد که مقرر شد در این راستا جلسه‌ای با مسئول مربوطه در آموزش و پرورش استان تشکیل شود.

انتهای پیام
captcha