بهره‌برداری از دو آموزشگاه خیرساز در شیراز
کد خبر: 4171121
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰

بهره‌برداری از دو آموزشگاه خیرساز در شیراز

در روزهای نخست آغاز سال تحصیلی جدید، طی مراسمی از دو آموزشگاه خیرساز در آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز بهره‌برداری شد.

آیین بهره‌برداری از دو آموزشگاه خیرساز در ناحیه یک شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 3 مهرماه در آیین بهره‌برداری از دو آموزشگاه خیرساز در ناحیه یک شیراز، از دانش‌آموزان خواست تا در حفظ و نگهداری مدرسه که خانه دوم آن‌هاست کوشا باشند و افزود: در سبک زندگی ایرانی اسلامی سفارش عمده‌ای به احترام به پدر و مادر شده است و لازم است که دانش‌آموزان به این مسئله توجه کنند.

وی همچنین از دانش‌آموزان نسبت به همسایه‌های مدارس نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا همراهی آنان در اجرای مطلوب برنامه‌های مدرسه مؤثر است.

عسکری در ادامه از اهتمام خیران مدرسه‌ساز در سطح استان تقدیر کرد و افزود: خیران مدرسه‌ساز همیشه پای کار آموزش و پرورش بوده‌اند لذا در زمینه تعلیم و تربیت قدم‌های بزرگی برداشته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: آموزشگاه دخترانه ابتدایی زنده‌یاد سید علی خلیلی شیرازی دارای ۱۲ کلاس درس است که در زمینی به مساحت۳۱۵۰ متر مربع توسط خیرمدرسه‌ساز مرحوم سید علی خلیلی شیرازی با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال احداث شده و توسط اداره‌کل نوسازی مدارس استان فارس تجهیز شده است.

وی ادامه داد: این آموزشگاه در دو نوبت ظرفیت پذیرش یک هزار دانش‌آموز دختر دوره ابتدایی را دارد و دارای امکاناتی همچون نمازخانه، سالن، اتاق‌های اداری، سرویس‌های بهداشتی و آب‌خوری و سرایداری است.

عسکری با اشاره به دیگر مدرسه خیرساز شیراز اظهار کرد: دبیرستان علوم و معارف اسلامی دخترانه شهید مطهری نیز دارای ۱۴ کلاس درس در زمینی به مساحت۲۱۵۰ مترمربع توسط خیرمدرسه‌ساز، درودچی احداث شده و توسط اداره‌کل نوسازی مدارس استان فارس تجهیز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: این آموزشگاه در یک نوبت ظرفیت پذیرش بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز دختر دوره متوسطه را دارد و دارای امکاناتی همچون نمازخانه، سالن، اتاق‌های اداری، سرویس‌های بهداشتی، آب‌خوری و... است.

انتهای پیام
captcha