چرا فارس در دوره جدید اتحادیه تشکل‌های قرآنی نماینده‌ای ندارد
کد خبر: 4167655
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

چرا فارس در دوره جدید اتحادیه تشکل‌های قرآنی نماینده‌ای ندارد

در دوره جدید تشکل‌های قرآنی کشور، مدارک هر دو کاندیدای استان فارس از سوی وزارت ارشاد به دلیل نقص پرونده و عدم تمدید پروانه فعالیت مؤسسه رد شده است، در حالی که پروانه مؤسسه تا سال 1403 اعتبار دارد.

محمدحسین اسلامی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان فارسمحمدحسین اسلامی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به روند برگزاری انتخابات دوره جدید اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت کشور که بنا به دلایلی به بعد از اربعین حسینی موکول شده است، گفت:‌ در انتخابات این دوره جدید، استان فارس نماینده‌ای ندارد.

وی افزود: برای این انتخابات دو نفر، بنده و جمال پارسا به عنوان کاندید ثبت‌نام کرده بودیم که بخش صدور مجوز فرهنگی و هنری وزارت ارشاد مدارک هر دو نفر ما را به دلیل نقص در پرونده رد کرده است و برای بنده علت را عدم تمدید پروانه فعالیت مؤسسه بوده اعلام کرده‌اند.

مدیر مؤسسه مدینه‌النبی(ص) شیراز ادامه داد: پروانه مؤسسه بنده اواخر سال 98 صادر شده است و تا 5 سال اعتبار دارد یعنی تا سال 1403 اعتبار دارد اما وزارت ارشاد این پروانه را قبول نکرده است در صورتی که تمام کارهای ثبتی مؤسسه خود را انجام داده‌ام.

اسلامی با بیان اینکه درباره این قضیه به وزارت ارشاد اعتراض کردیم اما متأسفانه اعتراض ما به جایی نرسید، گفت: این کار غیرقانونی است زیرا اساساً در اساسنامه اتحادیه چیزی به نام اینکه پروانه مؤسسه باید به روز باشد، نیست و تنها قید شده است که مدارک مؤسسه باید معتبر باشد که ما مدارک معتبر از اداره ثبت اسناد داریم و همه آن هم به روز است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت فارس از مدیرکل فرهنگ و ارشاد این استان خواست تا در این قضیه ورود کرده و از حق مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان دفاع کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه علی‌رغم اینکه دولت شعار مردمی‌سازی می‌دهد اما کارها و مجموعه‌های مردمی را دولتی می‌کند، گفت: شعار دولت این است که مردمی‌سازی پر رنگ باشد و باید کارها به مردم سپرده شود اما علی‌رغم این گفتمان دولت و مسئولان دولتی، چنین مسئله‌ای در وزارت ارشاد اتفاق نمی‌افتد و مجموعه‌های مردمی را به سمت دولتی بودن سوق می‌دهند  انجام می دهند و نمونه بارز آن دخالت معاونت قرآن وزارت ارشاد در مسائل قرآنی و این چنینی است.

اسلامی یادآور شد: در دوره جدید انتخابات هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی شرکت نکرده بود و تنها بنده و جمال پارسا ثبت‌نام کرده بودیم که نام هر دو ما را بنا به دلایل ذکر شده، حذف کردند.

انتهای پیام
captcha