حوزه‌های علمیه و مراکز علمی در عرصه جهاد تبیین غوغا کنند
کد خبر: 4167593
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
آیت‌الله دژکام:

حوزه‌های علمیه و مراکز علمی در عرصه جهاد تبیین غوغا کنند

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: امروز دشمن فاجعه تحریف عقاید اسلامی را راه می‌اندازد لذا باید فکری کرد. حوزه‌‌های علمیه و مراکز علمی باید در عرصه جهاد تبیین غوغا کنند و اجازه ندهند تحریف عقاید رخ دهد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 17 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، پرهیزکاری و خداترسی گفت: مسئله امامت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مبانی عقیدتی انقلاب اسلامی است و اگر بحث امامت را از مجموعه تفکر دینی خود حذف کنیم، شاید دیگر حرفی برای دنیا در این انقلاب اسلامی نداریم، همچنین گمان نکنیم که انقلاب برای اهداف دنیوی برپا شده است که دیگر حکومت‌ها نظیر آن را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا در دنیا مدعی است که هر کس دنباله‌رو ما شود همه زندگی دنیایش را تأمین می‌کنیم، افزود: بحث ما سر زندگی دنیا نیست. امام در روز قیامت هم امام است و همان‌طور که در دنیا، امامت تاثیرگذار است در روز قیامت بیشتر و مهم‌تر تاثیرگذار است و تفکر و عقاید انقلاب اسلامی بر این پایه شکل گرفته است.

آیت‌الله دژکام به تأثیرات و نقش‌های امام در جامعه انسانی اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) فرمودند امامت زمام دین، نظام مسلمانان، صلاح دنیا و عزت مؤمنین است. لذا وقتی نقش امامت ایفا می‌شود چنین کارهایی در جامعه شکل می‌گیرد و دین از پراکندگی نجات پیدا می‌کند.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: ۷۳ فرقه در جهان اسلام وجود دارد که ۷۲ عدد از آن‌ها گمراه  هستند و یکی اهل هدایت است اما سؤال این است این پراکندگی برای چیست؟ برای این است که شخص کنترل‌کننده نیست و با ظهور امام زمان(عج) همه تبدیل به یکی می‌شوند و حق و حقیقت بر همه‌ غالب می‌شود و تفرقه‌ها تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه امامت زمام دین است و دین بدون امام مثل اسبی است که دهنه‌ و افسارش در دست سوارکار نیست و هر جا می‌خواهد می‌رود، اضافه کرد: در دنیای معاصر می‌گویند دین یک امر شخصی است و کاری به مسائل اجتماعی و سیاسی ندارد و هرکس می‌خواهد، دین‌داری کند اما امام که بیاید ثابت می‌شود که دین امری اجتماعی و سیاسی است و جامعه را می‌خواهد هدایت کند و نه فقط فرد را همچنین جهت‌گیری اجتماعی را تعیین می‌کند.

مسلمانان بدون امام و رهبر پراکنده هستند

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه مسلمانان بدون امام و رهبر پراکنده هستند، افزود: امام رضا(ع) فرمودند نظام مسلمانان امام است و نظام همان نخ تسبیح است که دانه‌های تسبیح با نخ به‌هم می‌پیوندند. این یک میلیارد مسلمان به واسطه امامت به هم می‌پیوندند و بدون امام پراکنده خواهند بود. اکنون نزدیک به ۷۰ کشور اسلامی در دنیا وجود دارد پس چرا مسلمانان حرف اول را نمی‌زنند؟ برای اینکه امام زمان(عج) باید بیاید تا این اتفاق رخ دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه نظام مسلمانان به امامت است، گفت: اگر مسلمانان می‌خواهند دنیایشان آباد شود باید امام داشته باشند. بدون امام مشاهده می‌کنیم که دشمن چه می‌کند و تقریباً ۲۵۰ سال است که به استعمار گرفتار هستیم؛ ۲۰۰ سال چه به سر جهان اسلام آوردند؟ کشوری که یک طرفش غرب آفریقا بود و یک طرف شرق آسیا بود و از اندونزی تا آن طرف صحرای آفریقا همه کشور اسلامی بود، از جنوب تا شمال و تا نزدیک مسکو و تا خط استوا کشور اسلامی بوده است، چرا این کشور اسلامی تکه تکه شد؟ چون رهبر و رئیس نداشتند و باید نتیجه گرفت که امام دنیای انسان را آباد می‌کند.

وی با بیان اینکه عزت و سربلندی مؤمنان و مسلمانان به امامت است، افزود: وقتی نام امام حسین(ع) برده می‌شود همه گردهم می‌آیند چنانچه مشاهده می‌کنیم از 70 کشور در اربعین حسینی جمع می‌شوند. این مسئله نقش امامت را به ما یادآوری می‌کند که اگر امامت اهل بیت(ع) در این عالم پذیرفته شود، مسلمانان چه می‌شوند.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: اگر بعد از ۲۵۰ سال، آمریکایی‌ها هر روز به غرب آسیا می‌آیند و هر روز شکست خورده برمی‌گردند، برای این است که بویی از امامت آمده است. سردار بزرگی مثل سپهبد شهید قاسم سلیمانی، فرمان ولی فقیه می‌برد و در سوریه آن‌ها را جمع می‌کند لذا حفظ مرزهای اسلامی با امامت است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس بیان کرد: در طول ۲۰۰ سال به کشور عزیزمان ایران از هر طرف حمله کردند و یک تکه را از آن جدا کردند، به جز روزی که بوی امامت و نیابت ولیعصر(عج) در این کشور آمد. 8 سال همه قدرت‌ها بر علیه این کشور جنگیدند اما یک وجب از خاک آن را نتوانستند بگیرند چون که حفظ مرز به امامت است و امام است که همه چیز را حفظ می‌کند و بدون امام همه پراکنده می‌شویم.

امام باعث غیظ منافقان و سرشکستگی کفار است

وی با بیان اینکه امام باعث غیظ منافقان و سرشکستگی کفار است، اضافه کرد: امروز مشاهده می‌کنیم همه کافران بر علیه نائب امام زمان(عج) پشت سر هم تبلیغ می‌کنند. چرا انگلیس و فرانسه با ولایت فقیه مخالف هستند؟ چرا آمریکا رسماً می‌گوید نظام ولایت فقیه باید نابود شود؟ برای اینکه تا زمانی که ولایت فقیه است، کفر و دستگاه استکبار جز سرشکستگی، خواری و عقب‌نشینی از مواضع خود چیزی عایدش نمی‌شود. آن‌ها می‌خواهند عزت اسلامی را ضربه بزنند و مشکل با شخص ندارند.

آیت‌الله دژکام افزود: زمانی که امام خمینی(ره) بود با امام مخالف بودند و امروز با رهبر معظم انقلاب مخالف هستند و این طبیعت کفر است که نقطه مرکزی که باعث عزت و عظمت مسلمانان می‌شود که همان امامت است، را پشت سر هم می‌کوبند.

وی با اشاره به حرکات منافقین در این زمینه گفت: منافقینی هستند که ظاهر موجهی دارند اما به بحث امامت و ولایت حمله می‌کنند و این کار آنان نفاق است. جریان نفاق از اینکه ولایت در کشور اسلامی حکم براند، ناراحت است زیرا منافقین سر در گریبان آمریکا دارند و همه مشکلشان این است که آمریکا برگردد و اگر آمریکا به کشورمان برگردد مسلمانان را از عزت به ذلت می‌رساند اما ما اجازه این کار را نخواهیم داد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه در زمان غیبت، امام زمان(عج) به واسطه علما و نوابشان با مردم در ارتباط هستند، افزود: خداوند در آیه سوم سوره مبارکه مائده می‌فرماید «الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ"»، کافران روزی از اینکه دین شما را نابود کنند، ناامید شدند که امامت و ولایت امیرالمومنین علی‌بن ابیطالب(ع) و فرزندان معصومش به عنوان یک امر مستمر در جامعه اسلامی اعلام شد. فقط حضرت علی(ع) نیست، گرچه امیرالمؤمنین(ع) امام همه ائمه دیگر هم هست اما با فرزندان ایشان هم ،امامت استمرار دارد. امروز امام زمان(عج) هست و به این باور ذره‌ای لطمه نخواهد خورد.

وی با بیان اینکه استمرار نظام ولایت فقیه در زمان غیبت کبری مثل زمانی است که ائمه حضور دارند، افزود: مگر در زمان حضور ائمه دشمن اجازه می‌داد که ائمه حکومت کنند اما شیعه همیشه باید فرمان امام معصومش را ببرد و در زمان غیبت هم باید فرمان امام زمان(عج) را ببرد و فرمان امام زمان بردن در اطاعت از نائب امام زمان(عج) است و غیر از این راهی وجود ندارد.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه این باور را ائمه اطهار در طول تاریخ 250 ساله امامت خود به شیعه منتقل کرده‌اند، گفت: امام موسی کاظم(ع) فرمودند فَقِيهٌ وَاحِدٌ يُنْقِذُ يَتِيماً مِنْ أَيْتَامِنَا اَلْمُنْقَطِعِينَ عَنْ مُشَاهَدَتِنَا، اگر فقیهی پیدا شود که فقط یک نفر از شیعیان را از اینکه دشمنان خدا او را گمراه کنند، حفظ کند، مقام این فرد و فقیه از هزار عابد که شبانه‌روز عبادت خدا کند، بالاتر است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز در ‌فضای مجازی می‌خواهند به هر شکلی فرزندان ما را گمراه کنند. اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند جهاد تبیین واجب فوری است برای همین است. امروز دشمن دارد ظلم و خیانت می‌کند و فاجعه تحریف عقاید اسلامی را راه می‌اندازد لذا باید فکری کرد. حوزه‌‌های علمیه و مراکز علمی باید در عرصه جهاد تبیین غوغا کنند. دلسوزان اسلام، انقلاب و تشیع باید غوغا کنند و اجازه ندهند این انحراف ایجاد شود.

وی با یادآوری حدیثی از امام رضا(ع) که فرمودند أَلَا إِنَّ الْفَقِيهَ مَنْ أَفَاضَ عَلَى النَّاسِ خَيْرَهُ وَ أَنْقَذَهُمْ مِنْ أَعْدَائِهِمْ، فقيه كسى است كه خير خود را بر مردم فرو ريزد و آنان را از دشمنانشان نجات دهد، افزود: امروز عده‌ای نشستند و به اسم فقیه تنها کاری که می‌کنند مزاحم حرکت انقلابی ملت ما می‌شوند. در همین قضیه اربعین برخی که ادعای دین‌شناسی دارند می‌گویند چرا برای امام حسین(ع) خرج می‌کنید؟ در صورتی که امام رضا(ع) فرموده فقیه کسی است که شیعه ما را از شر دشمن حفظ کند.

نقش حرکت جهانی اربعین

امام جمعه شیراز با بیان اینکه برخی ظاهرشان مسلمانی است اما درونشان مشکلی هست و با دشمن هستند، افزود: امروز هیچ‌کس نمی‌تواند نقش حرکت جهانی اربعین برای اینکه امت اسلامی را در مقابل شر دشمنان بیمه کند انکار کند. کسی که انکار کند منافق است چون در دلش با کفار یکی است.

وی با تصریح اینکه امام هشتم می‌فرماید فقیه شیعه، مؤمن و پیرو امام زمان(عج) کسی است که مردم مسلمان و شیعیان اهل بیت(ع) را از دست دشمن حفظ کند، گفت: باید یک مرزبندی به نام مسلمان و کافر وجود داشته باشد و باید با کفار سر دشمنی داشته باشیم. همچنین کسی که با پول انگلستان و آمریکا مسائلی را تبلیغ می‌کند و با دشمن همراهی می‌کند فقیه نیست، فقیه این کار را نمی‌کند.

امام جمعه شیراز یادآور شد: امام هادی(ع) فرمودند بعد از غیبت امام زمان(عج) اگر عده‌ای از علما نبودند که دعوت‌کننده به سوی امام زمان(عج) باشند و دلالت‌کننده مردم به امامت امام زمان(عج) باشند و حفظ کننده دین از شر دشمنان باشند و نگهدارنده بندگان خدا از اینکه دشمن و شیطان بخواهند فریبشان دهد، یک نفر نمی‌توانست دینش را حفظ کند. فریاد بیش از ۲۰ ساله رهبر معظم انقلاب اسلامی که شبیخون و تهاجم فرهنگی را بیان کرده‌اند به همین دلیل است، این عالم دینی فقیه است که این‌گونه دلسوزی می‌کند. 

وی با بیان اینکه شیعه در طول تاریخ از میان فقها شهید بسیار داده است و در همین شیراز، امام جمعه فقید، شهید آیت‌الله دستغیب را داریم، افزود: امام هادی(ع) می‌فرماید اینها هستند تا مردم از دین منحرف نشوند. این واقعیت نقش علما در زمان غیبت است که امروز در وجود پر خیر و برکت رهبر عظیم‌الشأن ما به عنوان نائب امام زمان(عج) جلوه ویژه پیدا کرده است و همه علما نقش خود را باید امروز به خوبی ایفا کنند چون دشمن به میدان آمده است تا جامعه اسلامی را منحرف کند و ان‌شاءالله عظمت این ملت و مقاومت علمای آگاه و فقیه و ایستادگی و صبر این امت سربلند تمام دشمنان را از نقشه‌هایی که دارند، ناامید خواهند کرد.

آیت‌الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با اشاره به پیاده‌روی میلیونی و حرکت جهانی اربعین حسینی بیان کرد: این حرکت، نقش امامت را نشان داد و ما از حرکت عظیم، تأثیرگذار و ایمانی ملت شریف ایران به همراهی همه دلدادگان حضرت امام حسین(ع) در مراسم اربعین تقدیر می‌کنیم.

نشانه مؤمن در کلام امام حسن عسکری(ع)

وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) درباره نشانه مؤمن گفت: یکی از نشانه‌های مؤمن این است که به زیارت اربعین حسینی می‌رود. امسال این حرکت ایمانی با حضور تقریبا ۴ میلیون نفر از مردم عظیم ایران و ملت شریف و سربلند ایران شکل گرفت که هنوز جمع قابل توجهی از زیارت در حال بازگشت هستند.

امام جمعه شیراز حضور 4 میلیون نفر از ملت 80 میلیونی ایران در پیاده‌روی اربعین حسینی را افتخار دانست و افزود: بقیه مؤمنان هم در روز اربعین در نقاط مختلف کشورمان و همچنین حرم حضرت شاهچراغ(ع) حضور پیدا کردند که این حرکت هم به جای خود بسیار ارزشمند است، به خصوص اینکه زیارت امامزادگان را مدنظر قرار می‌دهند. در روایت اهل بیت(ع) است که اگر نمی‌توانید زیارت ما بیایید، به زیارت امامزادگان بروید و ان‌شاءالله خدای متعال به کسانی که در روز اربعین این حرکت را انجام دادند و به زیارت حضرت احمدبن موسی(ع) و سایر امامزادگان رفتند، ثواب زیارت امام حسین(ع) بدهد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس در ادامه به هفته دولت و دیدار هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب نیز اشاره و اضافه کرد: مقام معظم رهبری نکاتی فرمودند که همه ما باید به عنوان وظیفه الهی و دینی سعی کنیم تحقق پیدا کند. معظم‌له فرمودند من غیر از آنکه از این دولت حمایت می‌کنم، می‌خواهم از این دولت به نوعی تجلیل و تقدیر کنم، به‌خاطر اینکه دولت کارهایی کرد که دولت‌های دیگر جرأت نمی‌کردند، انجام دهند.

وی بیان کرد: دولت مثل پدر یک خانواده است؛ اگر فرزندان مرتب از پدر خود ایراد بگیرند که فلان غذا یا فلان تفریحات را می‌خواهیم، قاعدتاً برای اینکه فرزندان راضی باشند پدر در بسیاری موارد تن می‌دهد و خرج‌هایی می‌کند که جایش نیست ولی فرزندان خوشحال هستند اما پدری که دلش می‌سوزد، می‌گوید مقدار کمی بیشتر پول نداریم و بگذارید خرجی کنیم که فردا که بزرگ می‌شوند به دردشان بخورد. این دو نوع اداره منزل است و همین دو نوع را در اداره دولت‌ها هم می‌بینیم. برخی از دولت‌ها کارهایی می‌کنند که مُسَکن است یعنی فعلاً مردم را آرام می‌کند اما مشکل همچنان به جای خود باقی است ولی دولتی این را به جان می‌خرد که فرزندان ناآرامی و گله کنند ولی کاری که به صلاحشان است، انجام می‌دهد تا فردا که فرزندان بزرگ شدند، دستشان خالی نباشد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه کشور ما از نظر وضعیت اقتصادی در طول یک دوره ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال همه به سمتی رفت که تولید در کشور ما زمین خورد و به جای آن نفت فروختیم و خوشگذرانی کردیم، گفت: تعارف نداریم، نفت را فروختند. دولت‌های دوره شاه و خود شاه وقتی داشت می‌رفت همه چیز را با خود برد و کار به نفع مردم نبود ولی خوشگذرانی بود. در جشن‌های ۲۵۰۰ ساله چه کردند؟ کیکی که در فرانسه پخته می‌شد و با هواپیما از پاریس به شیراز می‌آورند یعنی هیچ‌کس اینجا نبود که کیک بپزد؟

وی با بیان اینکه در زمان شاه این کارها را کردند و پول نفت را فروختند و این‌گونه برای خوشگذرانی خود خرج کردند، گفت: در طول ۱۵۰ سال از زمان ناصرالدین شاه تا زمان شاه پهلوی حق مردم و امت مسلمان ایران را خوردند و تضییع کردند و متأسفانه تولید را چنان زمین زدند که برای کمترین چیزها، نیازمند خارج از کشور بودیم و هنوز هم ادامه دارد و این نیازمندی‌ها را آن‌ها درست کردند وگرنه ایران کشوری بود که خودش مایحتاج خود را تأمین می‌کرد.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب چندین سال است که بر ضرورت حرکت به سمت تولید تأکید کرده‌اند اما متاسفانه گاهی که امکانات یا پولی به دست می‌آمد یا نفتی فروخته می‌شد، دولت خرج‌هایی می‌کرد که به درد نمی‌خورد، گقت: رهبر معظم فرمودند پول‌ها را در تولید سرمایه‌گذاری کنید که مردم برای خودشان و نسل‌های بعدی‌شان تولید کنند و آقای خودشان باشند و محتاج نباشند که دیگران نفت را بخرند یا نخرند. لذا باید خودمان تولیدکننده باشیم.

صبر انقلابی مردم ادامه داشته باشد

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه رهبر انقلاب چند سال است که بر مسئله تولید تاکید دارند، گفت: این حرکت شروع شده است اما در دولت آیت‌الله رئیسی این حرکت با شتاب بیشتری پیش می‌رود و این مسیر همان مسیر حقی است که پیمودید و همین که رضایت نائب امام زمان(عج) را دارند، برایشان بس است و نتیجه این کارها ماندگار است، هر چند دیرتر نتیجه می‌دهد اما ملت هم که نتایج را ببیند تقدیر می‌کند. این حرکت دولت باید ادامه داشته باشد و صبر انقلابی مردم هم باید ادامه داشته باشد که در روز اربعین رهبر فرمودند اگر صبر کنید به قله‌ها می‌رسید.

وی به قله‌های مدنظر رهبری هم اشاره و تاکید کرد: یکی از اشتباهاتی که شیطان انس و جن برای ما به وجود آورده‌اند، این است که اهداف انقلاب اسلامی را تنزل دهیم. رهبری فرمودند ما به قله‌ها نزدیک هستیم و برخی گفتند مشکلات معیشتی حل شده است که به قله نزدیک هستیم؟ سؤال این است که قله کجاست؟ استان فارس چند شهید داده است؟ ۱۵ هزار شهید؛ فرزند انسان مشکلی برایش پیش می‌آید آدم چه برسرش می‌آید؟ خانواده ۱۵ هزار شهید چگونه صبر کردند؟ هدف چه بوده است؟ قله‌ای که هدف ماست کجاست؟ اگر هدف را اشتباه بگیریم، در آخر به هدف نمی‌رسیم برای اینکه اشتباه رفته‌ایم.

آیت‌الله دژکام  گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، کسی که این انقلاب را راه انداخته است و شهدا پشت سر آن رفتند و با او همراهی کردند و شهید شدند، چه هدفی برای این انقلاب مدنظر داشته است؟ پاسخ آن را از صحیفه امام جلد ۲۱ صفحه ۳۲۷ می‌خوانم: مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌ای مسئولین را از وظیفه‌ای که بر عهده دارند منصرف کند خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد.

اقتصاد اولویت برای حل مشکل است نه هدف

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر کسی گفت اقتصاد هدف است، کمونیست است و ما مسلمانان این‌گونه حرفی نزدیم. بله، ممکن است بگوییم اقتصاد بنا بر مصالحی اولویت است اما اولویت برای حل مشکل است و اقتصاد هدف نیست. این‌هایی که می‌گویند به قله نزدیک نشدیم، هدف را اقتصاد می‌دانند اما اگر گفتیم امام خمینی(ره) فرموده است مسائل اقتصادی هدف نیست، پس چه چیزی هدف است؟ امام در ادامه فرمود باید دولت جمهوری اسلامی تمام سعی و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنماید. بنابراین کسی نگوید کار اقتصادی نکنیم یا اولویت اقتصادی نداریم. دولت تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دهد اما نکته مهم این است که از اهداف عظیم انقلاب اسلامی که ایجاد حکومت جهانی اسلام است، منصرف نشویم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرماید دو هدف داریم، یکی ایجاد تمدن نوین اسلامی و دیگری ظهور امام زمان(عج) است، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبری فرمودند جهان باید آماده ظهور ولایت عظما باشد. اگر هدف‌گذاری را پیش ما کوچک کردند یعنی ۱۵ هزار شهید فقط برای نان و آب دادیم؟ آب و نان و معیشت مهم است اما هدف این نیست. خون شهدا برای این چیزها ریخته نشده است و خودمان و شهدا را کوچک نکنیم.

آیت‌الله دژکام افزود:300 هزار شهید در انقلاب اسلامی را تنزل ندهیم که این‌ها برای نان و آب جان دادند؛ خیر، حرکت انقلاب اسلامی برای این بوده است که زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود، حکومت جهانی اسلام درست شود و شر کفر از سر همه جهان کوتاه شود و این هدف‌گذاری بوده است. اگر وصیت‌نامه شهدا را بخوانید کم از این سخنان در میان وصایای آنان نیست.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه نگاه این است که آینده جهان باید ظهور امام زمان(عج) باشد و روی این موضوع تاکید کنید و جهت انقلاب را تنزل ندهیم به اینکه صرفا هدف اقتصاد است، گفت: اقتصاد یکی از مواردی است که در انقلاب اسلامی تأمین می‌شود اما هدف‌گذاری اصلی نیست که هدف‌گذاری اشتباه سبب می‌شود که حرکت اربعین بی فایده باشد یعنی این همه آدم می‌روند برای نان و آب؟ خیر، برای این می‌روند که امام حسین(عج) را واسطه کنند تا امام زمان(عج) بیایند.

وی با تأکید بر اینکه این حرکت بزرگ را با این هدف‌گذاری دنبال کنیم، افزود: وصیت امام خمینی(ره) نوشته شده و گم نمی‌شود ولی یک روز نگذاشتند که وصیت پیامبر گرامی اسلام نوشته شود.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه روز پنج‌شنبه هفته پیش‌رو سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) است، گفت: پیامبر(ص) در بستر خوابیده بود و فرمود قلم و دوات بیاورید تا چیزی به وصیت بنویسم تا گمراه نشوید ولی نگذاشتند که پیامبر(ص) وصیت خود را بنویسد و گفتند فقط کتاب خدا کافی است اما آیا کتاب خدا کافی بود که پسر پیامبر(ص) را در صحرای کربلا کشتند؟ کتاب خدا کافی بود که سر پسر پیامبر(ص) را به نیزه کردند؟ کتاب خدا برای دروغگوها کافی بود که دختران پیامبر(ص) را به اسارت بردند؟ امام و شهدای ما آمدند تا این مظلومیت پیامبر اکرم(ص) را جبران کنند تا در همین مسیر مستقیم تا ظهور امام زمان(عج) ثابت قدم و صبورانه بایستیم.

انتهای پیام
captcha