حضور با بصیرت و استقامت ملت ایران موجب حفظ انقلاب اسلامی شده است
کد خبر: 4167568
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
ملک‌مکان:

حضور با بصیرت و استقامت ملت ایران موجب حفظ انقلاب اسلامی شده است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با تأکید بر اینکه ۱۷ شهریورماه نقطه آغازی بر پایان رژیم ستم‌شاهی بود، گفت: حضور با بصیرت، صبر و تحمل سختی و مشکلات ملت ایران باعث پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز، 17 شهریورماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز با یادآوری اینکه امروز مصادف با سالروز قیام بزرگ مردم ایران در سال 1357 علیه رژیم ستم‌شاهی است، گفت: در این روز به دلیل درگیری که بین مردم و نیروهای نظام شاهی به وجود آمده بود و تعداد کثیری از هموطنانمان در آن روز به شهادت رسیدند، به جمعه سیاه معروف شد.

وی با یادآوری وقایع آن زمان افزود: روز ۱۳ شهریورماه ۵۷ که مصادف با عید سعید فطر بود، نمازگزاران تهران بعد از اقامه نماز به‌صورت دسته‌جمعی، راهپیمایی عظیمی علیه رژیم خون‌خوار ستم‌شاهی به راه انداختند و بعد از آن روز ۱۶ شهریور ۵۷ راهپیمایی‌های دیگری صورت گرفت و قرار بر این شد که ۱۷ شهریور باز هم اجتماع عظیم و خیل عظیم مبارزان ستم‌شاهی که برای اقامه نمازجمعه خود را آماده می‌کردند، یک حماسه دیگر را بیافرینند.

ملک‌مکان با بیان اینکه رژیم ستم‌شاهی در آن زمان احساس خطر می‌کرد لذا این روز را حکومت نظامی اعلام کرد، گفت: وقتی مردم صبح ۱۷ شهریور به خیابان‌ها آمدند، با نیروهای مسلح رژیم ستم‌شاهی مواجه شدند که در بسیاری از خیابان‌ها مستقر شده بودند و از مردم می‌خواستند که متفرق شوند اما مردم با اتحاد فراوان در آن زمان گوش‌به‌فرمان بودند و می‌خواستند هر طور که شده سقوط رژیم ستم‌شاهی را جلوتر بیندازند و مصمم در میدان ‌ایستادند لذا نیروهای رژیم ستم‌شاهی مردم را به گلوله بستند و تعداد زیادی را به شهادت رساندند و مجروح کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با تصریح اینکه امام راحل نسبت به این روز متذکر شدند که نباید ۱۷ شهریورماه فراموش شود و باید همیشه در تاریخ بماند، تصریح کرد: ۱۷ شهریورماه نقطه آغازی بر پایان رژیم ستم‌شاهی بود.

وی یادآور شد: وقتی مردم در سایر شهرهای کشورمان اعم از کرج، قم، تهران، شیراز، جهرم و کازرون به نشانه اعتراض به بیرون آمدند، فضا ملتهب شد و بعد از آن این راهپیمایی‌ها و اعتراضات ادامه داشت تا بهمن سال 57 انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

ملک‌مکان با بیان اینکه انقلاب اسلامی با استقامت، بردباری و مقاومت مردم به پیروزی رسید و این انقلاب با تمام فراز و نشیبی که طی کرده بیش از چهل سال از عمر با برکتش می‌گذرد، افزود: آنچه انقلاب را تاکنون نگه داشته توکل، ایمان و اعتقاد مردم به خداوند متعال و وجود رهبری و ولایت بر سر مردم این کشور است که باعث شده کشتی این انقلاب به‌خوبی هدایت شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با تأکید بر اینکه همچنین حضور با بصیرت، صبر و تحمل سختی و مشکلات ملت ایران باعث حفظ انقلاب اسلامی شده است، گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر فرمودند در حال حرکت به سمت قله هستیم، راه بسیار است و پیچ تاریخی در پیش داریم. همچنین اخیراً فرمودند به قله نزدیک شدیم و در کلام آخر در جمع دانشجویان روز اربعین امسال بیان کردند اگر می‌خواهیم به قله برسیم، باید در این مسیر استقامت داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha