چگونه ارتباط محبت‌آمیز با امام زمان(عج) داشته باشیم
کد خبر: 4167497
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۷

چگونه ارتباط محبت‌آمیز با امام زمان(عج) داشته باشیم

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با اشاره به راهکارهای ارتباط با امام زمان(عج) گفت: کسانی که می‌خواهند با امام زمان(عج) ارتباط محبت‌آمیز داشته باشند، باید کارهایی را انجام دهند که خود حضرت به آنها مداومت دارند و مرضیّ خدا و ایشان است و از کارهایی که امام زمان(عج) آن‌ها را نمی‌پسندد، صرف‌نظر کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بامداد امروز، 17 شهریورماه در سلسله منبرهای مجازی خود با عنوان «سبک زندگی مهدوی» با اشاره به راهکارهای ارتباط با امام زمان(عج) گفت: مناجات با امام(ع) در قالب ادعیه و دعاهای مأثور و نیز به یاد امام زمان(عج) بودن و دعا برای فرج حضرت از مصادیق ارتباط با امام عصر(عج) است.

وی افزود: همچنین کسانی که می‌خواهند با امام زمان(عج) ارتباط محبت‌آمیز داشته باشند، باید کارهایی را انجام دهند که خود حضرت به آنها مداومت دارند و مرضیّ خدا و ایشان است و از کارهایی که امام زمان(عج) آن‌ها را نمی‌پسندد، صرف‌نظر کنند.

حدائق یکی از مواردی که منتظران ظهور و افرادی که می‌خواهند ارتباط محبت‌آمیز داشته باشند را حفظ و تقویت ایمان عنوان کرد و افزود: منتظر ظهور همواره به دنبال حقیقت ایمان و تقویت آن در درون وجودی خویش است.

عضو جامعه روحانیت شیراز در این راستا حدیثی از پیامبر مکرم اسلام(ص) را یادآور شد و گفت: پیامبر(ص) فرمودند سه چیز حقایق ایمان است که حقیقت ایمان از این سه مورد مشخص می‌شود؛ نخست انفاق در تنگ‌دستی و سختی است.

وی ادامه داد: انفاق کسانی که خداوند به آنها ثروت دارد، مزد و ارزش دارد اما درخشش انفاق جایی است که انسان خودش تنگدست است اما در این تنگدستی دیگران را فراموش نمی‌کند.

حدائق اضافه کرد: پیامبر(ص) دومین مورد را برخورد با انصاف با مردم برشمرده است. انصاف یعنی آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسندی. همانطور که برای خودتان ارزش قائل هستید برای دیگران هم باشید.

تجارب علمی و اخلاقی خود را بیان کنیم

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز، سومین مورد را بذل علم به کسانی که متعلم و مشتاق هستند، عنوان کرد و گفت: برخی‌ها بخیل هستند. چند مطلب بلد هستند اما به کسی نمی‌گویند در صورتی که باید هرچه از تجارب علمی و اخلاقی که داریم تا زمانی که سازنده است به دیگران بگوییم تا دیگران هم از آنها بهره ببرند.

وی تصریح کرد: اگر کار خوبی کردیم و از آن نتیجه گرفتیم یا اینکه از ذکر، دعا یا زیارتی یا کار ارزشمندی نتیجه خوب دریافت کردیم، آن را هم به دیگران آموزش دهیم و اینها همگی از نشانه‌های ایمان هستند.

حدائق در ادامه یکی دیگر از خصلت‌های منتظران ظهور و دوستداران امام زمان(عج) مراقبت از زبان برشمرد و افزود: بخشی از آسیب‌ها مربوط به حرف‌های زیادی زدن است. زبان پرخطرترین عضو بدن انسان است و علمای علم اخلاق، 180 گناه را برای زبان برشمرده‌اند.

وی با بیان اینکه زبان چند گرمی، قدرت تنوع گناه بسیاری دارد، گفت: زبان عضوی است که در هر زمان و مکانی قدرت ارتکاب گناه دارد. آیا کسی در مسجد جرأت دارد شراب‌خواری کند، اما در همین مسجد گاهی اوقات دروغ، غیبت و حتی تهمت هم زده می‌شود.

حدائق با تصریح اینکه گناهان لسانی در مقدس‌ترین مکان‌ها و زمان‌ها انجام می‌شود ولی بسیاری از گناهان عملی در مکان‌های مقدس اصلاً دیده نمی‌شود، افزود: این خطر است که زبان محدود به مکان و زمان و سن و سال هم نیست. زبان عضوی است که حتی در دوران پیری هم کار دست انسان می‌دهد و از همه این‌ها پر آسیب‌تر و پرمجازات‌ترین گناهان، گناهان زبان است.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در این رابطه حدیثی از پیامبر(ص) را یادآور شد و گفت: متدینین مفتخر هستند که عمری به پاکی گذرانده‌اند و عملی منافی عفت انجام نداده‌اند اما آیا به همین قاطعیت می‌توانیم بگوییم که غیبت نکردیم در حالی که غیبت بدتر از زناست.

وی همچنین نکاتی را در رابطه با بخشش گناهان آینده عنوان کرد و افزود: به زیارت هر معصومی که برویم، برکت و عظمت آن معصوم و آن حال معنوی گناهان را از بین می‌برد اما گناهان آینده چه؟ بخشش اين گناهان آينده برای زیارت پيغمبر هم نیست، فقط در بين معصومين اختصاص به دو معصوم دارد يکی حضرت علی(ع) و دیگری سیدالشهدا(ع).

حدائق با طرح این سؤال که گناهان آینده چیست، گفت: مرحوم مجلسی در این رابطه گفته‌اند بخشش گناهان آینده یعنی اینکه به ما ضمانت‌نامه می‌دهند که گناه نمی‌کنیم یا اینکه تضمین می‌کنند که گناهان انسان بخشیده می‌شود نه اینکه ترویج گناه هم حرام است یعنی اگر کسی زائر حضرت علی(ع) و سیدالشهدا(ع) شد، گناهان گذشته او بخشیده می‌شود و اگر از زیارت بازگشت و مجدداً شیطان او را فریب داد و لغزش‌های مرتکب شد، این زیارتش، سرمایه نجاتش می‌شود یعنی اجازه نمی‌دهد که عاقبت به شر از دنیا برود و اسباب توبه برای این زائر فراهم می‌شود و در آینده زندگی مسیری برایش رقم می‌خورد تا متنبه شده و توبه کند و پاک شود.

انتهای پیام
captcha