اعزام 14 اکیپ درمانی فارس به پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 4165106
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
حسینی در پاسخ به ایکنا خبر داد:

اعزام 14 اکیپ درمانی فارس به پیاده‌روی اربعین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اعزام 520 نفر از کادر درمان این استان در قالب 14 اکیپ به پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: این 14 اکیپ در 14 موکب در مسیر نجف تا کربلا مستقر خواهند شد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ظهر امروز، 4 شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز در پاسخ به خبرنگار ایکنا، اربعین حسینی را یکی از مهم‌‌ترین حرکت‌های فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: حضور در این حماسه عظیم را برای خودمان و همچنین کارکنان، اساتید و دانشجویان یکی از طلایی‌ترین فرصت‌ها می‌دانیم زیرا آموزنده است.

وی با بیان اینکه امسال بیشترین تعداد دانشجو و کارکنان را به حماسه اربعین حسینی اعزام می‌کنیم، افزود: در این راستا 520 نفر کادر درمان استان فارس در قالب 14 اکیپ در 14 موکب در مسیر نجف تا کربلا مستقر می‌شوند و به زائران اربعین حسینی خدمات رایگان درمانی ارائه می‌دهند.

حسینی همچنین از اعزام 300 نفر زائر دانشجو به اربعین حسینی از این دانشگاه خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها اعلام کردیم که هر یک کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز که قصد عزیمت به اربعین حسینی دارد مورد حمایت قرار می‌گیرد و حمایت جزئی مالی از آن‌ها می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص ارسال اقلام دارویی به اربعین نیز گفت: امسال با هماهنگی جمعیت هلال احمر تاکنون 14 بسته کامل دارو و تجهیزات را به کربلا ارسال کردیم که ارزش ریالی آن 3 میلیارد تومان است و عمدتاً از طریق خیران و شرکت‌های دارویی تأمین شده است.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ایکنا مبنی بر عدم نظارت کافی بر روند فعالیت بیمارستان‌های دولتی و درمانگاه‌های وابسته به آن‌ها و همچنین رفتار نامناسب برخی از پرسنل با بیماران گفت:‌ این واقعیت تلخی است که به علت کار بیش از حد، رفتار و عملکرد برخی از همکاران ما ممکن است مطلوب نباشد.

حسینی با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف اصلی ما این است که خدماتی که ارائه می‌شود همراه با بیمار توزیع نمی‌شود، افزود: این ایراد را می‌پذیریم که متخصصان به دلیل مشغله زیاد حضور ندارند اما وقتی کسی که دستیار متخصص است قاعدتاً تصمیم‌گیرنده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: روزنامه بیماران متعددی از نقاط مختلف کشورمان به بیمارستان‌های دولتی ما مراجعه می‌کنند و ما به عنوان یک مرکز آموزشی وظیفه داریم خدمات سلامت را به آنان ارائه دهیم زیرا کار درمانی برای تمام کسانی است که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

اجرای 66 برنامه سلامت و پروژه سلامت طی هفته دولت

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت، شهیدان باهنر و رجایی را الگویی استثنایی برای تمام مسئولان دانست و گفت: به طور کلی 66 برنامه و پروژه طی هفته دولت در استان فارس ذیل این دانشگاه اجرا یا افتتاح خواهد شد که 32 پروژه درمانی، 29 پروژه درمانی، یک مورد آموزشی، 2 مورد فرهنگی دانشجویی و 2 مورد نیز سایر موارد است.

حسینی متراژ این پروژه‌ها را 24 هزار و 791 متر مربع با اعتباری بالغ بر 357 میلیارد تومان عنوان کرد و به تشریح عملکرد 1400 تا 1402 حوزه سلامت در دولت سیزدهم پرداخت و افزود: در بخش آموزش تلاش می‌کنیم تا شیراز را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

وی همچنین تجهیز و راه‌اندازی مرکز پیشرفته بالینی با وسایل کمک آموزشی خاص، کسب رتبه برتر در حوزه غذا و دارو، تهیه و توزیع شیر مصنوعی یارانه‌ای که منحصراً در فارس انجام می‌شود، تولید آب کامل و نان کامل،  کسب رتبه برتر در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت برای هشتمین سال پیاپی، کسب مقام قهرمانی در مسابقتا ورزشی، کسب رتبه برتر در جشنواره بین‌المللی سیمرغ و... را از جمله فعالیت‌های این دانشگاه طی دو سال اخیر عنوان کرد.

حسینی بیان کرد: در معاونت بین‌الملل دانشگاه 190 دانشجوی شهریه‌پرداز در مقطع دکترای عمومی از کشورهای هندوستان، پاکستان، عراق، بحرین، لبنان، افغانستان و کانادا در سال ۱۴۰۱ جذب کردیم و ۱۲ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد جذب کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین انعقاد 7 تفاهم‌نامه با 5 دانشگاه جهان از کشورهای روسیه، آرژانتین، یمن، ترکیه و قزاقستان را از دیگر دستاوردهای این دانشگاه طی سال گذشته عنوان کرد و گفت: همچنین درصدد عقد قرارداد با کشورهای تاجیکستان و عمان هستیم.

وی، ارتقای سه رتبه‌بندی این دانشگاه در سطح دنیا را از دیگر دستاوردهای این دانشگاه برشمرد و گفت: در حوزه توسعه مدیریت و منابع نیز شاهد توسعه زیرساخت‌های فیزیکی با پیشبرد 127 پروژه عمرانی، بهره‌برداری از 61  پروژه سلامت‌محور، بهبود پرداخت کارانه کارکنان و کادر درمان طی دو سال اخیر بودیم.

به گفته حسینی، احداث بیمارستان ۱۲۰ تخت‌خوابی شهدای سلامت در نی‌ریز، بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی حضرت امام(ره) در کازرون، بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی در گله‌دار و مرکز درمان‌گستر ۱۰ تختخوابی فورگ داراب، راه‌اندازی پارک فناوری سلامت، بهره‌برداری از اتاق تمیز و... از دیگر دستاوردهای این دانشگاه طی دو سال اخیر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فعالیت 117 شرکت فناور و دانش‌بنیان ذیل این دانشگاه خبر داد و گفت: همچنین طی دو سال اخیر 3 هزار و 650 طرح تحقیقاتی مصوب شده و 31 اختراع ملی و بین‌المللی ثبت‌ شده داشته‌ایم. علاوه بر این‌ها در کنگره بین‌المللی سلامت رتبه نخست را با ارائه ۳۸ مقاله به خود اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه کتاب امسال حوزه سلامت به نام همکاران ما تعریف شده است، افزود: به طور کلی 175 طررح محصول محور فناورانه و ارتباط با صنعت در مدت دولت سیزدهم در این دانشگاه اجرا شده است.

انتهای پیام
captcha