روند صدور و تمدید گذرنامه اربعین شتاب گیرد
کد خبر: 4164305
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
ایمانیه:‌

روند صدور و تمدید گذرنامه اربعین شتاب گیرد

استاندار فارس ضمن قدردانی از استقبال مردم استان برای سفر به عتبات عالیات و شرکت در مراسم اربعین حسینی گفت: ضرورت دارد که با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و کوشش مضاعف، روند صدور و تمدید گذرنامه اربعین شتاب گیرد.

محمدهادی ایمانیه،‌ استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 31 مردادماه در حاشیه بازدید سرزده از اداره گذرنامه شیراز، از تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان و پرسنل اداره گذرنامه تقدیر کرد و افزود: به‌رغم این کوشش ها و با توجه به افزایش تعداد درخواست‌ها، مردم گلایه‌هایی از طولانی بودن صف صدور و تمدید گذرنامه داشتند که امیدواریم با تدابیر جدیدی که اتخاذ می‌شود شاهد رفع این مشکلات باشیم.

وی با اشاره به واگذاری اختیار صدور گذرنامه زیارتی به استان طی روزهای اخیر، ادامه داد: البته صدور گذرنامه قدری زمان‌بر است اما در بحث تمدید شاهد هستیم که کار به سرعت بیشتری و حداکثر ظرف ۱۰ دقیقه انجام می‌شود.

استاندار فارس افزود: از شهروندان انتظار داریم که در گام نخست تقاضای خود را به شکل مجازی و غیر حضوری دنبال کنند و در صورت مراجعه نیز مدارک آن‌ها کامل باشد که کار با سرعت پیش رود و نیاز به مراجعه مجدد نداشته باشند.

ایمانیه گفت: آن دسته از عزیزانی که به شکل حضوری مراجعه می‌کنند، در صورتی که مدارکشان کامل باشد حداقل یک روز را برای صدور منتظر بمانند و روز بعد با در دست داشتن رسید مدارک، به مکانی که اعلام می‌شود، مراجعه کنند.

استاندار فارس تصریح کرد: کسانی هم که گذرنامه آن‌ها بناست در تهران صادر و ارسال شود به هیچ وجه به اداره گذرنامه شیراز مراجعه نکنند و منتظر دریافت گذرنامه خود از طریق پست باشند.

وی ادامه داد: مقرر شد که اداره پست استان نیز به سرعت گذرنامه‌ها را به درب منزل صاحبان ارسال کند و اگر هم نیاز به مراجعه به اداره پست بود، یک مکان ویژه برای تحویل گذرنامه‌های اربعین در این مجموعه پیش‌بینی شود.

ایمانیه با بیان اینکه تاکنون افزون بر ۷۰ هزار گذرنامه در شیراز صادر شده است، گفت: هم‌اینک در مقایسه با این تعداد گذرنامه صادر شده، عملکرد همکاران انتظامی قابل تقدیر است اما صفی هم که وجود دارد امیدواریم با همکاری اداره گذرنامه و اداره پست، همین میزان صف را نیز شاهد نباشیم.

وی گفت: به منظور ارائه اطلاعات به مراجعان در این اداره مقرر شد که یک کیوسک راهنمایی از فردا در این مکان پیش‌بینی شود تا مراجعان در بدو ورود از طریق این کیوسک پاسخ سؤالات خود را دریافت کرده و با مراحل دریافت گذرنامه خود آشنا شوند.

انتهای پیام
captcha